Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa W-Z w połowie! Najbardziej zaawansowane prace są w centrum [zdjęcia]

(izj)
Paweł Łacheta, Maciej Stanik
Mniej więcej połowa prac przy budowie całej trasy W-Z została już wykonana. Te najbardziej zaawansowane odbywają się na odcinku w centrum miasta, czyli tym przebiegającym wzdłuż al. Mickiewicza i al. Piłsudskiego, od skrzyżowania al. Jana Pawła II i al. Włókniarzy po skrzyżowanie z ul. Kilińskiego. Na odcinku retkińskim oraz widzewskim zaawansowanie prac sięga z kolei 40 procent.

Jak zrobić karnawałowe chrusty?

- Ze względu na obecną aurę nie możemy prowadzić już prac betonowych ani też układać mas bitumicznych - mówi Katarzyna Mikołajec, p.o. zastępcy dyrektora ds. inwestycji i remontów w Zarządzie Dróg i Transportu w Łodzi. - Nie ma jednak przeciwwskazań do montażu przystanku Piotrkowska Centrum, na wysokości domu handlowego Central. W całości zostanie on zainstalowany do końca lutego.

Niemal gotowy (w 95 procentach) jest już również 240-metrowy tunel pod al. Mickiewicza, od ul. Wólczańskiej do ul. Sienkiewicza, wraz z wjazdami i wyjazdami. Wybierane są z niego jeszcze resztki znajdującej się tam ziemi.
- Na pętli przy al. Wyszyńskiego zostały już zrobione cztery z zaplanowanych sześciu rozjazdów – mówi Katarzyna Mikołajec. - Na przełomie lutego i marca rozpocznie się tam stawianie budynków socjalnych na potrzeby MPK. Na odcinku na Retkini ustawiliśmy już poza tym sto słupów trakcyjnych i przygotowujemy się do zawieszenia na nich sieci.

Z kolei na odcinku widzewskim jest już w pełni gotowe torowisko o długości 1,2 km. Na kolejnych 6 km jest już położony pojedynczy tor, a na innych 9 km zostały już ułożone płyty torowe, na których z czasem będzie montowane torowisko.

Urzędnicy złożyli już także wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie dla południowej nitki ul. Rokicińskiej, na której są budowane wyniesione jezdnie, a pod nimi - droga rowerowa i zintegrowany przystanek tramwajowo-autobusowy. Pozwolenie ma być wydane za mniej więcej miesiąc.
Na pętli przy fabryce Della rozpoczęło się już z kolei wznoszenie budynków socjalnych dla MPK.
Cała trasa W-Z ciągnąca się od Retkini po pętlę przy fabryce Della na Olechowie ma być gotowa w październiku 2015 r. (odcinek centralny – do końca września). Będzie kosztować 650 mln zł.

ZOBACZ TAKŻE: Autostrada A2 jedną z najdroższych w Europie. "Pieniądze z podwyżki pójdą na remonty" (lektor)

!--BESTSELLERY-->
Księgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.plKsięgarnia Expressu Ilustrowanego: www.ksiegarnia.expressilustrowany.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany