Tarcza TBM do drążenia tunelu jest gotowa! Za kilka dni powinna być w Łodzi.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. potwierdziły u producenta możliwość odbioru pierwszej maszyny TBM o średnicy tarczy 8,76 m. To ona przygotuje 4 tunele jednotorowe w kierunku Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieńca, o łącznej długości 4,5 km.
Po odbiorze technicznym maszyny TBM producent zademonstrował przedstawicielom PLK działanie urządzenia. Została włączona tarcza. Blisko 9-metrowe czoło wyposażone jest w 32 dyski oraz 86 zębów – to elementy do przebijania się przez grunt. Tarcza obraca się 3 razy na minutę i rozdrabnia grunt, który jest na bieżąco wydobywany na powierzchnię. Wydrążona przestrzeń jest gotowa do dalszych prac budowlanych. TBM może wydrążyć dziennie około 10 m tunelu. Po odbiorze maszyny, kolejnym etapem jest demontaż i transport poszczególnych elementów do Łodzi. Pierwsze części powinny przyjechać do naszego miasta na przełomie listopada i grudnia. Największym wyzwaniem będzie przewóz nierozbieralnego łożyska i gniazda, w którym jest osadzone oraz czterech przylegających silników. Za transport odpowiedzialna będzie specjalistyczna firma.
WIĘCEJ ZDJĘĆ I INFORMACJI - KLIKNIJ DALEJ