5/13
KUPONY...
fot. Karolina Misztal

KUPONY
Kupony to potężne narzędzie marketingowe. Kiedyś były papierowe, dziś są cyfrowe. Oferta w aplikacji co chwilę się zmienia, a przychodzące powiadomienia pojawiają się tam, gdzie zaglądamy najczęściej - na telefonie.

6/13
MCDONALD'S UWIELBIA DZIECI...
fot. pixabay.com

MCDONALD'S UWIELBIA DZIECI
Restauracja McDonald's ma ofertę dla dzieci a dzięki temu i drobniutkiej zabawce w Happy Meal można zamówić obiad dla całej rodziny. Co chwila do sprzedaży trafia nowa seria zabawek czy gadżetów a dzieci marzą o tym, żeby zebrać całą kolekcję.

7/13
STRATEGIA CENOWA...
fot. Szymon Starnawski

STRATEGIA CENOWA
Główna grupa docelowa McDonald's to grupa o średnich i niższych dochodach. Ten segment klientów ma niską siłę nabywczą oraz tendencję do skłaniania się ku restauracjom oferującym tańsze opcje. Posiłki w McDonald's są niedrogie, ale podobnie jest w wielu innych marka fast foodów. Jak zatem McDonald's przyciąga klientów?

Wykorzystuje psychologiczne strategie cenowe, aby wyglądały jeszcze bardziej zachęcająco. Jeśli odwiedzisz tę restaurację następnym razem, sprawdź jej całe menu. Ciężko je przejrzeć, bowiem prawie zawsze wyświetlają się atrakcyjne oferty dla klientów - niezależnie od okazji. To technika sprzedaży z rabatem pakietowym, która ma na celu zachęcenie do zakupów impulsowych i jednoczesnej sprzedaży produktów o niskim popycie. Co ciekawe, ceny nie są publikowane na stronie restauracji.

Tak więc, gdy ludzie mają możliwość kupienia Big Maca za 16,90 zł lub wybrania całego zestawu Big Mac z frytkami i napojem za 23,90 zł, najprawdopodobniej wybiorą to drugie.

8/13
NADĄŻANIE ZA POTRZEBAMI KONSUMENTÓW...
fot. Paweł Relikowski

NADĄŻANIE ZA POTRZEBAMI KONSUMENTÓW
McDonald’s stawał przed mnóstwem wyzwań, często związanych ze zmieniającymi się trendami i był gotowy do ulepszania swoich strategii, aby sprostać stale zmieniającym się wymaganiom konsumentów.

Na przykład w połowie lat dziewięćdziesiątych, kiedy pojawiał się trend na usługi na wynos, bracia McDonald’s przeprojektowali swoją restaurację, aby uwzględnić w niej opcję drive-thru. Gdy rozkwitły trendy kawowe, działalność na nowym rynku rozpoczęła firma McCafe. Gdy ludzie zaczęli prowadzić zdrowy tryb życia, wprowadzono sałatkę i zdrowe menu.

Mcdonald's na przestrzeni lat wprowadzał kilka zmian, aby nadążyć za potrzebami swoich konsumentów, wykorzystując obecne trendy i ruchy społeczne.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Widzew - Zagłębie 1:3. Trzecia z rzędu porażka łódzkich piłkarzy ZDJĘCIA

Widzew - Zagłębie 1:3. Trzecia z rzędu porażka łódzkich piłkarzy ZDJĘCIA

Zmiana czasu do kosza i nowe zapisy w Kodeksie Karnym - Lewica w Łodzi

Zmiana czasu do kosza i nowe zapisy w Kodeksie Karnym - Lewica w Łodzi

Cugowski na start X edycji łódzkich Senioraliów

Cugowski na start X edycji łódzkich Senioraliów

Zobacz również

Najlepsze memy o meczu Lech - Legia. Diabeł pisał scenariusz

Najlepsze memy o meczu Lech - Legia. Diabeł pisał scenariusz

Doskonały doping kibiców Widzewa nie pomógł. Zobaczcie fanów łódzkiej drużyny ZDJĘCIA

Doskonały doping kibiców Widzewa nie pomógł. Zobaczcie fanów łódzkiej drużyny ZDJĘCIA