Skoda Scala. Kompaktowa nowość z nowoczesnym wyposażeniem

    Skoda Scala. Kompaktowa nowość z nowoczesnym wyposażeniem

    Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda

    Aktualizacja:

    Skoda Scala. Kompaktowa nowość z nowoczesnym wyposażeniem

    ©Skoda

    Wkrótce Skoda zaprezentuje nowy model. Będzie to samochód z segmentu aut kompaktowych o nazwie Scala. Według zapowiedzi auto ma zawierać szereg rozwiązań znanych do tej pory z klasy premium.
    Skoda Scala. Kompaktowa nowość z nowoczesnym wyposażeniem

    ©Skoda

    Nazwa Scala pochodzi z łaciny i oznacza "schody", co ma być nawiązaniem do stałego rozwoju marki, zarówno pod względem technologicznym, jak i funkcjonalności. Prace nad tym modelem trwały ponad trzy lata, a jazdy próbne przeprowadzono na dystansie przeszło dwóch milionów kilometrów. Skoda zapowiada, że to auto ma otworzyć nowy rozdział w historii firmy, zaś sam nowy model wyznaczy nowe standardy klasy premium, które teraz będą dostępne w samochodzie kompaktowym.


    Scala ma zastąpić pięciodrzwiowy model Rapid. Długość nadwozia wynosi 4,362 m, a rozstaw osi to 2,649 mm. Pojemność bagażnika - 467 litrów - jest jedną z największych w segmencie kompaktów.

    Według zapowiedzi, wnętrze auta ma się charakteryzować całkowicie nową koncepcją, która będzie wyznaczać kierunek dla przyszłych modeli Skody. Jednym z urządzeń dostępnych w opcji będzie wirtualny kokpit, czyli cyfrowy wyświetlacz zegarów i informacji pokładowej pozwalający na personalizację ustawień, którego przekątna wynosi ponad 10 cali. Natomiast dostęp do usług Infotainment Online umożliwi ekran o przekątnej 9,2 cala zamontowany powyżej deski rozdzielczej na wysokości wzroku kierowcy.

    Ponadto Scala zostanie wyposażona w nowoczesne technologie z zakresu connectivity i bezpieczeństwa, z których znane są auta klasy premium. Z grupy connectvity będzie m.in. dostęp do danych pojazdu za pośrednictwem tabletu lub smartfona. Np. do informacji na temat aktualnego przebiegu auta, zużycia paliwa czy lokalizacji samochodu.

    Jeśli chodzi o bezpieczeństwo w wyposażeniu auta pojawi się szereg systemów wspomagających kierowcę, np.: asystent parkowania, asystent pasa ruchu, monitoring odległości od poprzedzającego pojazdu. Wprowadzony zostanie też system Side Assist. To udoskonalony czujnik martwego pola (Blind Spot Detect), który wykrywa pojazdy znajdujące się poza zasięgiem wzroku kierowcy z odległości 70 metrów, o 50 metrów więcej niż w przypadku BSD.

    Wśród dostępnych jednostek napędowych znajdą się wyłącznie turbodoładowane silniki z bezpośrednim wytryskiem paliwa. Podstawową jednostką będzie trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM konfigurowany z pięciobiegową skrzynią manualną. Ten sam silnik będzie również występować w wersji o mocy 115 KM z sześciobiegową przekładnią manualną, a w opcji z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Najmocniejszym silnikiem benzynowym będzie czterocylindrowa jednostka 1.5 TSI o mocy 150 KM wyposażana w sześciobiegową skrzynię manualną lub opcjonalną, siedmiobiegową skrzynią DSG. Dostępny będzie również silnik wysokoprężny - 1.6 TDI o mocy 115 KM i z maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm.

    Jak informuje producent, Scala będzie oferowana także z nowym, sportowym układem jezdnym, którego zawieszenie jest obniżone o 15 mm. Zastosowano w nim dwustopniową regulację siły tłumienia amortyzatorów - Normal i Sport. W tym drugim ustawieniu zawieszenie będzie bardziej utwardzone, co umożliwi kierowcy dynamiczną jazdę.

    Skoda Scala oficjalnie zostanie zaprezentowana jeszcze w tym roku. Do sprzedaży trafi w 2019 r.

    Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY