ExpressIlustrowany.pl - aktualności Łódź, wiadomości Łódź

Menu
Skoda Octavia Scout. Uniwersalne auto do pracy i na wakacje

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda

2018-05-30 10:01

2018-05-30 10:04

Dodaj komentarz

Skoda Octavia Scout. Uniwersalne auto do pracy i na wakacje

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda

2018-05-30 10:01

Niewielu producentów ma swojej ofercie kompaktowe modele, które występują również w wersji uterenowionej. Takie auta to propozycja dla osób potrzebujących uniwersalnego auta na co dzień, a także dla tych, którzy lubią aktywny styl życia.
Uterenowione wersje zwykłych samochodów wyróżniają się bardziej masywnym nadwoziem, bo zwykle jest ono otoczone listwami ochronnymi, a także zwiększonym prześwitem pod podwoziem. To po to, aby auto miało większą mobilność na drogach o złej nawierzchni oraz zdolność pokonywania trudnego terenu. Ideałem w takim przypadku jest jeszcze napęd na wszystkie koła.

Dla kogo są przeznaczone takie auta? Na przykład dla osób, które potrzebują funkcjonalnego pojazdu, którym od czasu do czasu mogą zjechać z szosy w teren lub często przemierzają drogi o złej nawierzchni.
Takich aut poszukują choćby osoby z branży budowlanej, energetycznej, albo geodeci. Auta uterenowione trafiają też w gusta ludzi lubiących aktywny styl życia. Takim pojazdem można dojechać do jeziora na wędkowanie, albo do leśniczówki w górach. Można się też wybrać zimą na narty bez obawy, że auto nie podoła trudom jazdy po zaśnieżonych górskich drogach. Natomiast latem można podłączyć przyczepę campingową lub przyczepę z łodzią.

Skoda
Takim autem jest Skoda Octavia Scout. O ile zwykła Octavia jest oferowana w dwóch wersjach - jako limuzyna oraz kombi - o tyle Scout występuje tylko w nadwoziu kombi. Taka wersja bardziej odpowiada wymaganiom uniwersalnego auta. Ponadto prześwit pod podwoziem wynosi 171 mm, o 30 mm więcej niż zwykła Octavia. Różnica niby niewielka, ale na leśnych i polnych drogach, na których można spotkać wyżłobione koleiny czasem nawet kilka milimetrów ma znaczenie.

Stylistyczne wyróżniki Octavii Scout, to m.in.: mocniej zarysowana maska silnika, szerszy grill oraz światła wykonane w technologii LED. Dodatkowo zmodyfikowano również reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne.

Charakterystyczną cechą są czarne nakładki z tworzywa sztucznego obejmujące po obu stronach samochodu progi drzwi i nadkola. Są jeszcze listwy ochronne z czarnego tworzywa sztucznego oraz obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym.

Istotną częścią wyposażenia jest pakiet na bezdroża, w skład którego wchodzą plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych.

Wnętrze wyróżniają elementy indywidualne dla wersji Scout. To m.in. specjalne listwy progowe z napisem Scout. Ten sam napis widnieje na trzyramiennej kierownicy.

Na terenowe zmagania przygotowano również siedzenia, które wykonano w specjalnej technologii Thermoflux. Jak zapewnia producent, dzięki temu mogą one oddychać i w stosunku do zwykłych obić mają dwa razy większą przepuszczalność pary i powietrza.

Skoda
Skoda Octavia Scout jest oferowana w trzech wersjach silnikowych: dwóch wysokoprężnych i jednej benzynowej. Silnikiem Diesla o największej mocy jest dwulitrowa jednostka 2.0 TDI o mocy 184 KM, która jest konfigurowana z automatyczną sześciostopniową skrzynią biegów DSG.

Drugą jednostką wysokoprężną jest silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM dostępny z standardzie z ręczną sześciobiegową przekładnią lub skrzynią DSG. Silnikiem benzynowym jest jednostka 1.8 TSI o mocy 180 KM, który występuje w połączeniu z przekładnią DSG.

We wszystkich wersjach silnikowych Octavia Scout ma napęd na wszystkie koła. To jedno z niewielu uterenowionych aut z tego segmentu cenowego, które występuje z takim napędem. Kluczowym elementem układu 4x4 jest elektronicznie sterowane, wielotarczowe mokre sprzęgło umieszczone przed tylną osią. Rozdział momentu napędowego na cztery koła odbywa się zawsze zależnie od sytuacji. Sterownik na bieżąco oblicza aktualnie potrzebny moment napędowy dla kół tylnej osi.

Domyślnie napęd 4x4 większą część momentu obrotowego przekazuje na przednią oś, a niewielka część momentu obrotowego trafia też na tylne koła. W sytuacji tego wymagającej moment obrotowy w ułamku sekundy jest kierowany jednak na tylną oś. Ponadto obie osie są pod kontrolą elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS+, która jest funkcją układu stabilizacji toru jazdy ESC. Jej zadaniem jest zapewnienie bezproblemowego ruszania na każdym podłożu oraz polepszenie prowadzenia samochodu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

Octavia Scout nadaje się nie tylko na bezdroża. Auto może holować przyczepę o masie nawet dwóch ton, co zwiększa jej zastosowanie. Z pewnością jest to pojazd, który spełnia wymagania auta uniwersalnego, zarówno do pracy, jak i na wakacje.

Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się