Skandal w ZDiT! System nie działa, dyrektor Nita ukrywał fakty!

(ao)
Przedstawiciel firmy Sprint (wykonawca obszarowego systemu sterowania ruchem w Łodzi) poinformował dziś (wtorek), że regulacja OSSR potrwać może... kilka miesięcy! System, który od dziś miał sprawnie działać... nie działa! Dyrektor ZDiT Grzegorz Nita ukrył to, że wykonawca nie wyrobił się w terminie – najpierw w umowie widniała data 31 października, później przedłużono ją do końca listopada, ale... nadal trwają odbiory.

System obszarowego sterowania ruchem, obejmujący 240 skrzyżowań, "ruszył" dziś. Wraz z nim uruchomione zostały m.in. kamery czytające tablice rejestracyjne samochodów i liczące czas przejazdu na danym odcinku.

System miał usprawnić ruch w mieście, nadać priorytet pojazdom komunikacji miejskiej. Efekt? W niektórzych miejscach jest gorzej niż było!

Tablice informacyjne dla pasażerów, które powinny pokazywać godziny przyjazdu tramwajów wciąż wyświetlają dziś napis "test systemu".

Wielka tablica informacyjna dla kieroców, którą ustawiono przy ul. Bandurskiego jest... wyłączona!

Budowa systemu pochłonęła prawie 80 mln zł!

ZDiT wyjaśnia:
OSSR jest uruchomiony, działa monitoring na skrzyżowaniach, można już sterować sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach, system kontroluje pracę na wielu skrzyżowaniach wpiętych do systemu, ustawiany jest priorytet przejazdu dla komunikacji miejskiej, wyświetlane są komunikaty na tablicach elektronicznych dla kierowców, działa większość tablic informacji pasażerskiej na przystankach, uruchomione zostało centrum sterowania ruchem.
Trwa optymalizacja pracy systemu, która jest zadaniem czasochłonnym i żmudnym. Trwają także odbiory poszczególnych elementów systemu. Mamy wiele uwag do wykonawcy, które są na bieżąco zgłaszane. Wiele z nich wykonawca zobowiązał się poprawić do przyszłego tygodnia. Dotyczą one np. tablic na przystankach – nie wszystkie działają poprawnie. Czekamy także na opinie od mieszkańców, kierowców, policji i innych służb, pracowników MPK.
Wykonawca wspólnie z pracownikami ZDiT pracują nad optymalizacją systemu. Priorytetem w tych pracach jest poprawa sytuacji na takich skrzyżowaniach jak: Bandurskiego/Włókniarzy, Włókniarzy/Legionów, Narutowicza/Kopcińskiego.

Wideo

Komentarze 125

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość.
Kolego od kiedy to linia nr. 98 jest prywatną linią?
Od blokad dróg był Pan Lepper, zarzuć krawacik w biało czerwone pasy i dalej na Pietrynkę, pokaż krzykaczu co potrafisz.
G
Gość
Szanowny Panie Piotrze P. proponuje zatrudnić się w ZDiT w Wydziale Inwestycji i Remontów na stanowisku naczelnika lub na samym szczycie tej choinki, pokazać swoje kompetencje wdrożyć nowe pomysły oczywiście z porozumieniu z Radą Miasta Łódź. Uczyniwszy takowy krok i po kilku miesiącach a może i latach owocnej pracy, spotkamy się na forum, po debatujemy na takie i siakie tematy. Sukcesów życzę , pozdrawiam.
j
ja
dobrze mówi,
na prezydenta
j
ja
ty złamasie , zaraz będzie jak 81 roku, na pieszo będzie szybciej
Ł
ŁDZ
Dyrektor Nita już nasty raz wykazał się niekompetencją. Priorytet dla tramwaju to fikcja !!! Tramwaje stoją na prawie każdym skrzyżowaniu i to nie raz po kilka minut.
.
Postuluję 3 km/h. Dla pieszych też. A jak szybciej to 2 000 zł mandatu. Amen
r
rotfl
Ha, ha, ha :-))))
s
sdgh
Korki były są i będą.
b
bolo
Na wszytko trzeba czasu przyjdzie czas to będzie działać oczywistym jest że system musi przejść testy.
b
bolo
Miasto to nie autostrada 30km/h jest odpowiednie jak ci nie odpowiada przeprowadź się na A2 miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów.
J
JERZY
że paru optymistów znalazłeś! Ha ha
e
ed
precz z nitą
k
kociak
Ludzie uspokujcie sie jestescie politykami czy co ......... Naprawiaja powoli juz dajcie I'm czasu a anie wszyscy juz chcecie miec gotowe tak jak w Pracy czeba zapracowac zeby miec wyplate I wtedy szalec na imprezach
k
karczu
Po remoncie jest gorzej niż przed.Męczyliśmy się dwa lata żeby było lepiej a jest dramat. Dyrektor ZDiT powinien zostać natychmiast odwołany. Jeszcze niedawno mówił że kierowcy z Łodzi muszą nauczyć się jeździć, a teraz okazuje się że kolejny raz kłamie Łodzian.Jeśli Prezydent nie rozliczy drania i osób odpowiedzialnych to my Łodzianie to zrobimy. Dość kalamaria i przekrętów.Nie da się jeździć a 30km/h to zaprzęg konny się porusza.
J
Jana
A ja myślałam, że Prezydentka to ma jeden bardzo poważny problem, a ona jeszcze do tego ślepa jest i nic nie widzi. Jak można takiego osła, wbrew wszystkiemu na stanowisku trzymać. Cóż musi mieć jakieś ukryte zalety.
Dla mnie to facet się do pierdla nadaje, a za co to on już wie.
Dodaj ogłoszenie