Rogowska kolejka wąskotorowa służy głównie turystom. Jednak jest szansa, że niebawem będzie woziła mieszkańców także do szkoły i pracy
Od zniszczenia uratowała ją Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych (FPKW), która przywróciła ją do stanu sprawności technicznej. Na stacji Rogów Towarowy Wąskotorowy zgromadzono drugą co do wielkości w Polsce kolekcję zabytkowego taboru wąskotorowego. Cała kolej jest utrzymywana dzięki pracy wolontariuszy, do których może dołączyć każdy pasjonat kolejnictwa. Zajmują się oni sprowadzaniem, restauracją i utrzy maniem zabytkowych wagonów i pociągów z całej Polski. Większość egzemplarzy to unikaty, można znaleźć wśród nich cysternę do przewozu melasy z 1905 roku, saksoński pług odśnieżny z końca XIX stulecia i wagon bagażowo-pocztowy z 1930 roku. Wszystkie wyremontowane lokomotywy i wagony mają w pełni historyczny wygląd. Dotyczy to także wzorów i kolorów malowania oraz sposobu oznaczenia pojazdów. W myśl tej zasady na wszystkich wagonach i lokomotywach umieszcza się nazwy ich dawnych właścicieli, np. Cukrowni Dobre czy Cukrowni Kruszwica.