Rób pompki na zgrabne pośladki, kondycję i dobre samopoczucie!

(JED)
Jarosław Ziarek
Pompki to jedno z najprostszych i równocześnie najtrudniejszych ćwiczeń. Szczególnie początkującym może się wydawać, że poprawne ich wykonanie jest niemożliwe. Tymczasem regularny trening szybko przynosi efekty. W zamian zyskujemy świetną sylwetkę, mocne mięśnie, zgrabne pośladki, kondycję i dobre samopoczucie.

Wysiłek fizyczny to najlepsze co możemy zrobić dla swojego organizmu. Wystarczy kwadrans dziennie, żeby zyskać dużo dobrego. Pompki nie wymagają ani specjalistycznego sprzętu, ani dużej przestrzeni. Nie trzeba chodzić na siłownię ani do fitness klubu, żeby robić je regularnie.

Najważniejsze jest napięcie mięśni brzucha i pośladków, które trzymają kręgosłup w naturalnej pozycji. Nadmierne wyginanie grzbietu może zaszkodzić. Trzeba patrzeć na wprost, bez zwieszania i zadzierania głowy. O plecach myślimy wtedy jak o płaskiej desce. Łokcie należy ugiąć pod kątem prostym, a im wolniej i dokładniej wykonujemy ćwiczenie, tym lepszy uzyskujemy efekt.

Pompki wzmacniają mięśnie ramion, głównie trójgłowy ramienia (zapobiega lub redukuje obwisłą skórę, tzw. motylki), przednie partie mięśni naramiennych, mięśnie klatki piersiowej, mięśnie brzucha i pośladków. Wzmacniają też mięśnie piersiowe, poprawiają więc wygląd biustu, ale także wpływają na jakość oddechu, ilość pobieranego tlenu i wydychanego dwutlenku węgla.

[ZOBACZ TEŻ FILM Reese Witherspoon założyła lifestyle"owego bloga (autor Cover Video/x-news)

](http://www.expressilustrowany.pl/ "ZOBACZ TEŻ FILM Reese Witherspoon założyła lifestyle"owego bloga (autor Cover Video/x-news)