Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont zajezdni w Chocianowicach przeciąga się, a pasażerowie jeżdżą w tłoku

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Przebudowa zajezdni daleka jest od zakończenia
Przebudowa zajezdni daleka jest od zakończenia Polska Press
Zajezdnia tramwajowa na Chocianowicach jest w proszku, choć trwający tutaj remont pierwotnie miał się zakończyć w październiku 2023 roku. Teraz stało się jasne, że nie zostanie dotrzymany także drugi termin oddania do użytku zajezdni Chocianowice, który wyznaczono wstępnie na koniec roku. Jest nierealne, aby przez niecałe dwa miesiące zakończyć te inwestycję, a to z kolei wpływa na zmniejszona dostępność tramwajów na łódzkich ulicach.

Zajezdnia tramwajowa na Chocianowicach jest w proszku, choć trwający tutaj remont pierwotnie miał się zakończyć w październiku 2023 roku. Teraz stało się jasne, że nie zostanie dotrzymany także drugi termin oddania do użytku zajezdni Chocianowice, który wyznaczono wstępnie na koniec roku. Jest nierealne, aby przez niecałe dwa miesiące zakończyć te inwestycję, a to z kolei wpływa na zmniejszona dostępność tramwajów na łódzkich ulicach.

Prace się ślimaczyły, aż wreszcie stanęły

Na początku roboty szły sprawnie i żwawo. Wiosną tego roku okazało się, że tempo spadło, bo brakowało pracowników. Wciąż jednak była szansa, że w tym roku tramwaje wrócą na Chocianowice. Jednak miesiąc temu przyszedł kolejny cios - robotnicy natrafili na nieoznaczony na mapach potężny przewód elektryczny zasilający pobliskie centrum handlowe. Trzeba było wstrzymać prace i zająć się przełożeniem kabla w inne miejsce. To było czasochłonne i zwiększyło opóźnienie. Nieoficjalnie mówi się o połowie przyszłego roku jako realnym terminie ukończenia wszystkich prac.

Długa lista prac do wykonania

A tych jest mnóstwo. Zakres modernizacji obejmuje m.in. wymianę torowisk i sieci trakcyjnej, a także przebudowę układu zasilania. Powstanie też nowy układ wewnętrznych dróg. Do tej pory odnowiono ceglaną elewację zabytkowej głównej hali, w której udało się zachować ciekawe detale architektoniczne. Do obiektu dobudowana została nowa część z nowoczesnymi stanowiskami do obsługi technicznej tramwajów a także ich mycia. Wartość robót to ponad 138 milionów złotych.

Od 122 lat w służbie komunikacji

Zajezdnia Chocianowice powstała w 1901 r. Na początku obsługiwała tramwaje kursujące na linii do Pabianic. Od 1910 r. stacjonowały w niej wagony jeżdżące do Rzgowa i Tuszyna. Gdy w 1934 r. uruchomiono linię autobusową Łódź – Sieradz, jej zaplecze również zdecydowano się ulokować w Chocianowicach. Po II wojnie światowej zajezdnia Chocianowice stopniowo stawała się coraz bardziej zajezdnią miejską, przejmując obsługę coraz większej liczby linii tramwajowych nieprzekraczających granic Łodzi, a w latach 1948-1959 także miejskich linii autobusowych.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany