W obu przypadkach działo się tak dlatego, że kierowcy, którzy stali przed światłami jako pierwsi, byli zbyt daleko od skrzyżowań, więc nie najechali na zatopione w asfalcie pętle indukcyjne, czyli czujniki, które wykrywają pojazdy dojeżdżające do skrzyżowania.
Kiedy auto najeżdża na pętlę, informacja o tym jest automatycznie przekazywana do sygnalizatora świetlnego, a światło zmienia się z czerwonego na zielone. W Łodzi pętle na wszystkich pasach, a nie tylko do skrętów w lewo, zainstalowano podczas montażu obszarowego systemu sterowania ruchem na ponad 240 skrzyżowaniach. Tam, gdzie asfalt nie był wymieniany, są widoczne w postaci prostokątów o wymiarach 2 m na 4 m. W pozostałych miejscach są ukryte pod warstwą nowego asfaltu.
– Aby pętla wykryła auto na skrzyżowaniu, kierowca musi zatrzymać się tuż przy linii warunkowego zatrzymania lub co najwyżej w odległości do jednego metra od niej – mówi Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu. – Jeśli stanie kilka metrów przed linią warunkowego zatrzymania, nie dostanie zielonego światła, a za nim, zupełnie niepotrzebnie, może utworzyć się korek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ksiądz ze "Złotopolskich" wybrał sutannę, bo kochał się w mężczyźnie?!
- Porwała Mateuszka w "M jak Miłość". Nieznana historia Joanny Kasperskiej
- Aktorka Lena Góra prawie pokazała widowni obnażony dekolt! To działo się na scenie
- Maffashion i Michał mają wspólne plany po "TzG". To sporo mówi o ich relacji