Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Problemów z W-Z ciąg dalszy: opóźnienia, korki i zaniki napięcia. Co Was denerwuje, a co jest OK?

(izj, pat)
Korki w Łodzi
Korki w Łodzi Paweł Łacheta, Janusz Kubik
Kolejny roboczy dzień po otwarciu trasy W-Z, kiedy łodzianie jechali do pracy, a uczniowie do szkół, nie obył się, zgodnie z przewidywaniami, bez problemów. Podobnie jak w weekend zanikało napięcie w sieci tramwajowej, tramwaje stały w korkach, przyjeżdżały na przystanki opóźnione...

WACH VS POWIETKIN O KTÓREJ WALKA, GDZIE TRANSMISJA NA ŻYWO ONLINE

Z powodu zaniku napięcia w sieci w południe doszło do zatrzymania tramwajów, w obydwu kierunkach, na al. Piłsudskiego – od ul. Sienkiewicza do Przędzalnianej. Stały 1, 8, 10, 14...
Kolejne zatrzymanie, również w obydwu kierunkach i z tego samego powodu, miało miejsce przed godz. 14 na al. Wyszyńskiego przy ul. Retkińskiej.

Kuchenne Rewolucje w Rąbieniu. „Kolorowe Gary” zamiast „El Fuego” [ZDJĘCIA]

Wielu mieszkańców Karolewa i Retkini miało problem, by dotrzeć na czas do pracy w centrum miasta.
„Retkinia i Karolew są obecnie połączone ze ścisłym centrum, czyli okolicami Centralu i Galerii Łódzkiej, tylko jedną linią tramwajową – dziesiątką – napisał do redakcji czytelnik „Expressu”. Przecież jest to totalna kpina (…). Jadąc do pracy musiałem zrezygnować z pierwszego tramwaju, który przyjechał, bo niestety nie domykały się drzwi, tylu pasażerów było w środku (...)”.

Z kolei kierowcy przemieszczający się z północnej na południową część miasta i w przeciwnym kierunku utknęli w gigantycznych wręcz korkach na al. Śmigłego-Rydza i ul. Kopcińskiego. Przez cały dzień korki były również na ul. Sienkiewicza i al. Kościuszki.

– Nigdy nie twierdziliśmy, że remont trasy W-Z jest antidotum na wszystkie korki w mieście – mówi Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. – Na al. Śmigłego-Rydza i ul. Kopcińskiego korki były, są i będą, mimo że nikt nie ustawiał priorytetu przejazdu dla al. Piłsudskiego. System sterowania ruchem jest jeszcze w fazie testów. W pełni powinien działać na początku grudnia. Poniedziałkowe korki były być może spowodowane wjeżdżającymi do miasta tirami, których kierowcy nie powinni jeszcze tego robić, bo zakaz ich wjazdu do miasta zostanie zniesiony dopiero od 16 listopada.

Przedstawiciele ZDiT poinformowali poza tym, że nie ma co liczyć na tablice w tunelu, informujące, który wyjazd dokąd prowadzi. Ze względu na to, że tunel jest dość wąski, zabraniają tego przepisy. Tablice będą tylko przed wjazdami do tunelu. Za to wkrótce mają się pojawić oznaczenia peronów na przystanku Centrum, by pasażerowie od razu widzieli, które linie przypisane są do danego peronu.

Gigantyczny korek na Rokicińskiej. W godzinach szczytu drogowcy malują na jezdni pasy! [FILM]

Cityrunner, który jechał wczoraj testowo trasą awaryjnego objazdu po al. Śmigłego-Rydza i ul. Przybyszewskiego, zahaczył o peron na przystanku na skrzyżowaniu obu ulic i... zawiesił się na nim. Trzeba było wezwać pogotowie techniczne, które postawiło tramwaj z powrotem na tory, a odpowiednie służby miały w nocy przebudować przystanek.
– Podstacje przy trasie W-Z są nowe i wyposażone w wiele zabezpieczeń, co powoduje, że kiedy przy skrzyżowaniu znajduje się kilka tramwajów i sieć jest przeciążona, dochodzi do odcięcia prądu – mówi Grzegorz Nita. – Odpowiednie ekipy regulują wszystko na bieżąco i takie usterki powinny zdarzać się już coraz rzadziej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany