Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gigantyczny korek na Rokicińskiej. W godzinach szczytu drogowcy malują na jezdni pasy! [FILM]

ei24
W ciągnących niemal w nieskończoność korkach utknęli kierowcy, którzy na drogę przejazdu do pracy lub uczelni wybrali al. Śmigłego-Rydza w kierunku Bałut. Wszystkie jej pasy były zakorkowane począwszy od skrzyżowania marszałków aż za ul. Dąbrowskiego. Dodatkowo długie sznury samochodów ciągnęły się poza tym na ul. Przędzalnianej, na ul. Przybyszewskiego w stronę centrum, od skrzyżowania z al. Śmigłego-Rydza aż do wysokości supermarketu sieci Carrefour, jak również na ul. Milionowej (także w kierunku centrum), od skrzyżowania z al. Śmigłego-Rydza po skręt w nią z ul. Przybyszewskiego. Tylko nieco mniejsze korki utrzymywały się w tych miejscach przez cały dzień.

Problemów z W-Z ciąg dalszy: opóźnienia, korki i zaniki napięcia. Co Was denerwuje, a co jest OK?
Kuchenne Rewolucje w Rąbieniu. „Kolorowe Gary” zamiast „El Fuego” [ZDJĘCIA]

Ci, którym udało się już dotrzeć na trasę W-Z, także nie mieli lepiej, bo i ona w różnych miejscach i o różnych godzinach także się korkowała. Np. po południu korek ciągnął się na ul. Rokicińskiej w stronę wyjazdu z miasta, od skrzyżowania z al. Hetmańską po ul. Augustów. Drogowcy zajęli wówczas dwa pasy ruchu, by wymalować przejście dla pieszych.

- Korki są efektem m.in. tego, że po uruchomieniu trasy W-Z więcej łodzian postanowiło wrócić do jazdy samochodami niż komunikacją miejską – mówi Piotr Grabowski, rzecznik prasowy łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. - Cały czas odbywa się poza tym dostrajanie poszczególnych sygnalizacji świetlnej. Centralny system sterowania sygnalizacją świetlną dopiero zaczął działać i jego koordynacja potrwa miesiąc.

Trudno stwierdzić, czy rzeczywiście się to uda, skoro koordynacja podobnego systemu na 50 skrzyżowaniach w Bydgoszczy zajęła dwa miesiące, a w Łodzi takich skrzyżowań jest aż 240.
Dodatkowo w najbliższych dnia kierowcy mogą spodziewać się kolejnych zmian na drogach, bo z wielu miejsc będzie wycofywana, wprowadzona na czas remontu trasy W-Z, tymczasowa organizacja. W ramach tych zmian zostanie zdemontowana sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Tuwima z ul. Przędzalnianą (nadal pozostanie ta na skrzyżowaniu ul. Wólczańskiej z ul. Czerwoną i ul. Kilińskiego z Milionową, a ta u zbiegu al. Piłsudskiego z ul. Widzewską będzie działała do czasu budowy tunelu pod ul. Niciarnianą). Na ul. Żwirki, między al. Kościuszki i ul. Piotrkowską, wróciły samochody. Bez zmian pozostaje z kolei tzw. łamane pierwszeństwo dla jadących ul. Sienkiewicza od strony Galerii Łódzkiej i skręcających w ul. Brzeźną. Już teraz została z kolei zniesiona możliwość zawracania na al. Piłsudskiego, na wysokości skrzyżowania z ul. Widzewską (powstałe tam wjazdy służą wyłącznie autobusom MPK).
*****
A co o nowej trasie W-Z sądzą internauci?

  • Kierowca: Jest 100 razy gorzej niż było. Zastosowano bez sensu drogi tunel w miejscu, w którym nie było problemów z przepustowością. Najlepiej byłoby jak najszybciej zakopać ten tunel i wrócić do poprzedniego układu.
  • Łodzianin: Był pomysł, by zrobić estakadę na skrzyżowaniu marszałków, ale nie, bo po co i teraz ci sami ludzie będą narzekać, że są korki na skrzyżowaniu... Ludzie zdecydujcie się. Wiadome jest to, że nie ma nic za darmo i musimy zainwestować w miasto w którym nie było nic robione od lat. Są co prawda niedociągnięcia trasy która powstała, ale to dopiero początek, więc nie zakładajmy z góry najgorszego.
  • Gość: Koszt około 750 mln, trzy lata męki komunikacyjnej i taki efekt (przed którym wielu ostrzegało). Niegospodarność tak wielkich rozmiarów, winna być przykładowo ukarana.
  • Gość: Nita i Zdanowska - do koreańskiego obozu. A całą resztę tych debili z UMŁ i ZDiT rozpędzić batem po polu minowym.
  • Burza: I po co ten remont. Nic się nie poprawiło, wręcz przeciwnie jest jeszcze gorzej, aż takiego korku to dawno nie widziałem na al. Śmigłego-Rydza.
  • Łukasz Sowiński: Denerwują mnie wydane miliony złotych tylko po to żeby ładnie wyglądało w nocy... Nie widzę różnicy między tym co było 2 lata temu, a teraz.
  • Karolina Synowiec: Na początku nic nie jest idealne. Trzeba czasu. Informacja o opóźnieniach i przeprosiny wiszą przy rozkładach. Trochę cierpliwości.
  • Iwona Iwona: Jedzie się wolno jak na wycieczce krajoznawczej.
    [* Kierowca: Nie wiem kto podejmuje decyzje o budowaniu w tym mieście tras, ale pewne jest jedno - pojęcia bladego nie ma ani gustu za grosz. Jak można wykopać rów w środku miasta zamiast faktycznie zrobić tunel lub lepiej już nic nie robić. Dla mnie WZ, jak i ten przystanek przesiadkowy to jeden wielki i bardzo drogi bubel.
  • Boy Brazil: Tragedia. Jeździ się gorzej jak przedtem. Korki, korki, korki!

[WKRÓTCE WIĘCEJ ZDJĘĆ]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany