Policzone dni tramwaju linii 46?

(jaz)
Jacek Zemła
Wiele wskazuje na to, że dni tramwaju nr 46 łączącego Zgierz i Ozorków z Łodzią są policzone. Zostało ich niewiele ponad 200, bo według samorządowców, linia przestanie funkcjonować z końcem roku.


Fiaskiem zakończyła się kolejna runda rozmów przedstawicieli Łodzi, Zgierza i Ozorkowa. Ta wiadomość bardzo martwi mieszkańców zgierskiej dzielnicy Proboszczewice, dla których tramwaj ten jest jedynym środkiem komunikacji publicznej, jakim mogą dotrzeć do centrum Zgierza i do Łodzi.

- Usłyszeliśmy propozycje, których nie można nazwać inaczej jak szantaż i próba zastraszania - relacjonuje Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza. - Łódź nie jest zainteresowana dalszym udziałem w spółce MKT obsługującej linię 46. Na łódzkim odcinku przejąć ma ją MPK, a poza granicami Łodzi zostanie zlikwidowana. W czerwcu ma się jeszcze odbyć ostatnia runda rozmów w sprawie linii. Patrząc jednak na wyniki dotychczasowych negocjacji, trudno spodziewać się przełomu.

Nieoficjalnie jeden z samorządowców powiedział nam, że Łódź chce się pozbyć spółki MKT z Helenówka, by urządzić tam zajezdnię MPK. Miasto ma teraz tylko dwie bazy dla tramwajów - na ul. Telefonicznej i w Chocianowicach. W tym roku zamknięto i sprzedano zajezdnię przy ul. Dąbrowskiego. W istniejących bazach jest ciasno, a ich rozmieszczenie utrudnia obsługę północnej części miasta.
- Dla nas likwidacja linii 46 to komunikacyjna klęska - mówi Jan Biesiak z Proboszczewic. Nie dociera tu żaden autobus, a prywatne busy jadące z Ozorkowa mają zakaz zatrzymywania się wzdłuż krajowej "jedynki". - Jesteśmy w stanie obsłużyć Proboszczewice autobusami - deklaruje prezydent Zgierza Iwona Wieczorek.

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łodziak
TU NIE JEST JESZCZE TAK ŹLE,W K.Z.K G.O.P LIKWIDUJE SIĘ TRAMWAJE CO ROKU A TO W GLIWICACH A TO DO DĄBRÓWKI WIELKIEJ A TO DO INNYCH MIAST!!!( TRAMWAJE W GLIWICACH DOJEŻDŻAJĄ DO ZAJEZDNI KTÓRA JEST OBOK ZABRZA)
G
Gość
My Polacy po prostu nie potrafimy dbać o naszą komunikację. Patrząc na to, co się dzieje w innych krajach Europy, to linie jak ta bywają rozbudowywane, a u nas: Zaorać!!! Tak się dzieje z koleją, tak się dzieje z tramwajami. Najlepiej zaprosić złomiarzy z całego świata, żeby mieli u nas ucztę. Może w Polsce ma być zrealizowany projekt zgodnie z hasłem: "Kraj bez komunikacji szynowej " Tu Polska dobre miałaby szanse taki konkurs wygrać i to złotem medalem! Żenada na całego!!!!!!!!!
a
ann
Tragedia. Mieszkam w Emilii, pracuję w Łodzi, dzieci chodzą w Łodzi do szkoły. Samochodu nie mamy. Córka wstaje o 5 rano, żeby zdążyć na zerówkę, ale tramwajem dociera na czas. W tej sytuacji naprawdę nie mam pojęcia co będzie. Mam tylko jeden pomysł: oflaguję się i przykuję łańcuchem do torów w Helenówku, żeby żaden tramwaj w stronę Łodzi też nie pojechał.
e
eDragon55
Dla mnie to też jest chore bo to jest tramwaj, który łączy aglomeracje łódzką. Chociaż tym tramwajem praktycznie nie jeżdzę bo nie mam nigdzie nim po drodze ale on jest potrzebny, gdyby te tory były chociaż nowe to MPK mogłoby 11 dać do Ozorkowa i to byłoby ok ale tak nie bedzie bo tory są w złym stanie. Według mnie powinni je wyremontować i dać tam tramwaj linii 11 lub 46 do Ozorkowa
p
pseudonim
nie wyobrażam sobie dalszego funkcjonowania linii 46 bez gruntownego remontu torowiska na odcinku od krańcówki w ozorkowie do zgierza, chodzi o bezpieczeństwo podróżnych jak i osób mieszkających w pobliżu tych torów
r
robotnik
Jak przed wojna ,mamy chodzic pieszo?Wroc komuno bo lud ...kuno!!Ale ktos wzial kase na tramwaj regionalny!!Gdyby to bylo w Chinach.....
p
pieszy
PARANOJA!!!!!!!aLEKSANDROW ZALUJE ZE ZLIKWIDOWAL 44!!!pABIANICE BYLY O KROK!!zLKWIDOWAC LATWO TO CO KIEDYS KTOS ..ciezko budowal!!!!SKANDAL!!!!
o
ona
no to super bedzie powtórka z pabianic nic tylko chwalic władze a jak nie to idziemy na ulce przeciwko władzy najlepiej zlikwidowac a nie remontowac co do 43 to nikt na razie nie likwiduje a tam to zalezy na zajezdni helenówek
o
ona
no to super bedzie powtórka z pabianic nic tylko chwalic władze a jak nie to idziemy na ulce przeciwko władzy najlepiej zlikwidowac a nie remontowac co do 43 to nikt na razie nie likwiduje a tam to zalezy na zajezdni helenówek
A
ALICJA
Nowa władza i nowe decyzje jak zwykle coraz gorsze i bezsensowne. I tacy ludzie co nie znają się na komunikacji chcą rządzić komunikacją. Już jeden taki był ekonomista i ludzie wylatywali w powietrze w autobusach.
J
Jacek
Powtarzam tutaj mój komentarz wpisany na łódź nasze miasto adresowany do Pawła:
A propos skręcania w Gdańską. Likwidują także linię do Konstantynowa, która mogłaby jeździć do Lutomierska tak jak kiedyś. Można być zrobić tak, że połączono by obie te linie i tramwaj mógłby jeździć z Ozorkowa do Lutomierska przez Łódź. W ten sposób Łódź przestałaby robić łaskę z krańcówką. A taki tramwaj byłby prawdziwym tramwajem regionalnym, a nie takim pseudo jak ten wybudowany przez Jerzego K. Na taki cel można być dostać duże pieniądze z Unii, a ponadto można by wciągnąć do współpracy Niemców, gdyż to ich tramwaje kursują na tej trasie. No ale władze są po prostu niekompetentne, a szeregowym pracownikom nie pozwolą niczego zrobić z obawy, żeby ich nie wygryźli ze stanowisk.
I
Ikke
Z tego co pamietam Lodz otrzymala unijna dodacje na projekt tramwaju regionalnego.
Dotacja trafila do kieszeni a tramwaj nie przekracza granic Lodzi!
Skoro tramwaj regionalny takowym nie jest to Lodz musi oddac kase unijnych podatnikow !!
b
bgs
Kolejny przykład jak zgrabnie niszczy się społeczność. Ludzie mają coraz trudniej w poruszaniu się swobodnym między miastami będącymi blisko siebie i po raz kolejny damy przykład zamykania się na innych zamiast czerpania z siebie na wzajem korzyści. Dlatego nie szukam pracy w miastach ościennych bo nie ma tam po prostu jak dojechać. Dochodzimy do chorej sytuacji kiedy od obywatela wymaga się posiadania samochodu a jak wiadomo działa on destrukcyjnie na społeczność lokalną.
l
ludź z Ozo
"prywatne busy jadące z Ozorkowa mają zakaz zatrzymywania się wzdłuż krajowej "jedynki"." Pisze się o problemie ludzi z Proboszczewic, a co z ludźmi z Lućmierza, Emilii,Słowika itd? Co z dziećmi chodzącymi do szkoły w słowiku? Dziecko np. z Emilii do szkoły w Słowiku bedzie szło "jedynką" zwłaszcza zimą, ZAJE..........E !!!! Nawet nie chcę więcej tego komentować bo bym musiał pisać tylko piiiiiiiiiiiiiii.....;(
MASAKRA
S
Szlag
I gdzie ten tramwaj regionalny?
Dodaj ogłoszenie