1/6
Znów podwyżka w Strefie Płatnego Parkowania. Powody? W...
fot. Grzegorz Gałasiński

Znów podwyżka w Strefie Płatnego Parkowania. Powody? W projekcie uchwały przygotowanej w Zarządzie Dróg i Transportu czytamy m.in., że opłaty są zbyt niskie i nie zachęcają do korzystania z komunikacji miejskiej zamiast samochodu. A skoro wzrosły ceny biletów komunikacji, to… opłaty za parkowanie też powinny być wyższe.

2/6
Ostatnia podwyżka za parkowanie w podstrefach SPP weszła w...
fot. Grzegorz Gałasiński

Ostatnia podwyżka za parkowanie w podstrefach SPP weszła w czerwcu 2021 r. W jej wyniku w podstrefie A kierowcy parkujący do 30 min. płacą 2 zł, ale stawkę za pierwszą godzinę podniesiono z 3 do 4 zł, druga godzina kosztuje 4,50, trzecia 5 zł, a każda następna kolejne 4 zł. Identyczne opłaty wprowadzono w utworzonej wówczas podstrefie C, czyli parkingu wielopoziomowym Dworca Fabrycznego i okolicy. W podstrefie B za postój do 30 minut kierowcy płacą 1,50 zł, ale już za pierwszą godzinę stawkę podniesiono z 2,50 do 3 zł. Druga godzina kosztuje 3,50 zł, trzecia 4 zł, a czwarta i każda następna, kolejne 3 zł. We wrześniu 2022 r. wprowadzono nową podstrefę D, wokół Rynku Bałuckiego.  Za parkowanie do pół godziny kierowcy nie płacą, zaś pierwsza godzina kosztuje 2,50 zł, druga 3 zł, trzecia 3,50 zł, natomiast czwarta i każda kolejna po 2,50 zł.

3/6
Co się zmieniło, że opłaty muszą być wyższe? Otóż ZdiT...
fot. Grzegorz Gałasiński

Co się zmieniło, że opłaty muszą być wyższe? Otóż ZdiT tłumaczy, że SPP powstała głównie po to, by wymusić ograniczenie wjazdu samochodów do centrum i wprowadzenia priorytetu dla komunikacji publicznej.

„Zbyt niskie opłaty za parkowanie nie zachęcają kierowców do zmian nawyków komunikacyjnych, nie skłaniają do wybory środków komunikacji miejskiej w planowanych podróżach. Świadczy o tym stale rosnąca liczba pojazdów samochodowych na ulicach w centrum miasta oraz trudności ze znalezieniem wolnych miejsc postojowych” – uzasadnia ZdiT. Poza tym ZdiT stoi na stanowisku, iż skoro więcej łodzianie płacą za bilety przemieszczając się taborem MPK (10 proc. więcej od 9 października – red.), to „wzrost opłat postojowych w SPP jest konieczny w celu realizacji polityki transportowej miasta”. Co jeszcze? ZdiT powołuje się także na 17 proc. inflację i wzrost cen energii elektrycznej.

4/6
Ile w każdej z podstref SPP zapłacą kierowcy po podwyżce? W...
fot. Grzegorz Gałasiński

Ile w każdej z podstref SPP zapłacą kierowcy po podwyżce? W podstrefie A postój do 30 minut opłata wyniesie 2,50 zł, za pierwszą godzinę 5 zł, za drugą 5,50 zł, za trzecią 6 zł, a za czwartą i każdą kolejną 5 zł. Abonament roczny w tej podstrefie wyniesie 3 tys. zł, a kwartalny 900 zł. Identyczne stawki godzinne, czyli z wyłączeniem abonamentów, mają obowiązywać w podstrefie C. W podstrefie B postój do pól godziny będzie kosztował 2 zł, pierwsza godzina 4 zł, druga 4,50 zł, trzecia 5 zł, a każda kolejna 4 zł. Abonament roczny będzie kosztował 2 tys. zł, a kwartalny 600 zł.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Łodzianie rozpoczęli sezon działkowy. Było pierwsze grillowanie i rodzinne spotkania

Łodzianie rozpoczęli sezon działkowy. Było pierwsze grillowanie i rodzinne spotkania

Tak mieszka urocza Dorota Szelągowska ZDJĘCIA. Będziecie zaskoczeni!

Tak mieszka urocza Dorota Szelągowska ZDJĘCIA. Będziecie zaskoczeni!

Jan Urban, trener Górnika: Pojedynek z ŁKS, to mecz,  w którym można się wykoleić

Jan Urban, trener Górnika: Pojedynek z ŁKS, to mecz, w którym można się wykoleić

Zobacz również

"Flemingiem" po stawie na łódzkim "Młynku"

"Flemingiem" po stawie na łódzkim "Młynku"

Jak Grecy przekazali ogień olimpijski organizatorom z Paryża GALERIA

Jak Grecy przekazali ogień olimpijski organizatorom z Paryża GALERIA