Ostatnie elementy tarczy do drążenia tunelu pod Łodzią płyną barkami. Zdjęcia

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Udostępnij:
Ostanie 10 elementów większej z dwóch tarcz TBM, które będą drążyć tunel średnicowy w Łodzi, wypłynęło właśnie na dwóch barkach rzeką Ren i dalej Morzem Bałtyckim do Szczecina. W połowie czerwca powinny być w Łodzi.

Załadunek największych elementów traczy odbył się w niemieckim porcie Kehl. Barki wyruszyły rzeką Ren do Morza Bałtyckiego. Po osiągnięciu portu w Szczecinie, co jest przewidywane na początku czerwca, tarcza zostanie przeładowana na trzy barki i wyruszy Odrą w górę rzeki. Ma dotrzeć do portu Cigacice, a stamtąd – do Łodzi.

Płynące do nas urządzenie to największa do tej pory maszyna do drążenia tuneli, jak zastosowano w Polsce! Waży łącznie 2260 ton, tarcza drążąca ma średnicę 13,04 metra. Urządzenie wydrąży dwutorowy tunel z Łodzi Fabrycznej w rejon alei Włókniarzy. Powstaną w nim trzy przystanki: Włókniarzy, Polesie i Śródmieście. W ostatniej chwili udało się uwzględnić w planie przystanek Włókniarzy.

- Cieszę się, że udało się uwzględnić w planie inwestycji przystanek Włókniarzy. I cieszę się, że ta ważna dla łodzian inwestycja dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu, dzięki też mojej dobrej współpracy z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem oraz dyrekcją PKP PLK, posuwa się do przodu - napisał na swoim profilu FB Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Kultury Piotr Gliński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosjanie atakują swoich

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie