MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ostatnie elementy tarczy do drążenia tunelu pod Łodzią płyną barkami. Zdjęcia

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Ostanie 10 elementów większej z dwóch tarcz TBM, które będą drążyć tunel średnicowy w Łodzi, wypłynęło właśnie na dwóch barkach rzeką Ren i dalej Morzem Bałtyckim do Szczecina. W połowie czerwca powinny być w Łodzi.

Załadunek największych elementów traczy odbył się w niemieckim porcie Kehl. Barki wyruszyły rzeką Ren do Morza Bałtyckiego. Po osiągnięciu portu w Szczecinie, co jest przewidywane na początku czerwca, tarcza zostanie przeładowana na trzy barki i wyruszy Odrą w górę rzeki. Ma dotrzeć do portu Cigacice, a stamtąd – do Łodzi.

Płynące do nas urządzenie to największa do tej pory maszyna do drążenia tuneli, jak zastosowano w Polsce! Waży łącznie 2260 ton, tarcza drążąca ma średnicę 13,04 metra. Urządzenie wydrąży dwutorowy tunel z Łodzi Fabrycznej w rejon alei Włókniarzy. Powstaną w nim trzy przystanki: Włókniarzy, Polesie i Śródmieście. W ostatniej chwili udało się uwzględnić w planie przystanek Włókniarzy.

- Cieszę się, że udało się uwzględnić w planie inwestycji przystanek Włókniarzy. I cieszę się, że ta ważna dla łodzian inwestycja dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu, dzięki też mojej dobrej współpracy z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem oraz dyrekcją PKP PLK, posuwa się do przodu - napisał na swoim profilu FB Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Kultury Piotr Gliński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Napięcie wokół Tajwanu. Chiny rozpoczęły manewry

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany