Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opozycja o trasie W-Z

(msm)
Koszt przebudowy trasy W-Z może sięgać już 900 mln zł, a zakres przebudowy jest nieracjonalny - uważają Łukasz Magin, przewodniczący klubu "Łódź 2020" w Radzie Miejskiej w Łodzi oraz Włodzimierz Tomaszewski, były wiceprezydent miasta

- Pierwotnie trasa W-Z była tylko projektem tramwajowym, obejmującym modernizację torowiska i przedłużenie go na Olechów, budowę przystanków przesiadkowych (w powiązaniu z Łódzkim Tramwajem Regionalnym) oraz systemu sterowania ruchem - mówi Włodzimierz Tomaszewski. - Kiedy w 2009 r. pojawiła się możliwość pozyskania większych środków z UE, powstała koncepcja zagłębienia całego ruchu samochodów i tramwaju w tunelu między ul. Kilińskiego a ul. Wydawniczą. Pozwalało to na bezkolizyjny przyjazd na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z al. Rydza–Śmigłego i odzyskanie przestrzeni publicznej placu Zwycięstwa.
Według polityków opozycji, ta koncepcja została zgłoszona we wniosku o dofinansowanie unijne (całość miała kosztować ok. 500 mln zł). Projekt został zmieniony za prezydentury Hanny Zdanowskiej tak, że powstanie tunel między al. Kościuszki a ul. Kilińskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany