Przemysły kreatywne oparte są na efektach pracy oraz działalności twórców szeroko pojętej sztuki, mediów i projektowania. Jednocześnie spełniają cele, jak i korzyści ekonomiczne wyznaczone przez branżę usług czy przemysłu, z którymi często się łączą. Ten relatywnie nowy sektor gospodarki staje się coraz mocniejszą dźwignią światowego handlu.
– Warto podkreślić, że z przemysłami kreatywnymi nie tylko związana jest ekonomia, ale również kapitał społeczny i kulturowy – tłumaczy Olgierd Cygan, Prezes Zarządu Digital One - Odgrywają one bowiem kluczową rolę w strategii rozwoju współczesnego miasta. Pozwalają przyciągać i zatrzymywać wysoko wykwalifikowanych specjalistów oraz zewnętrznych inwestorów, a przez to wpływają na styl życia mieszkańców. Dlatego tak ważne jest wyjście poza stereotyp, który ogranicza kulturę i sztukę jedynie do uatrakcyjnienia lokalnej turystyki. Przemysły kreatywne przyciągają na stałe, a nie jedynie przejazdem.
Jaki pomysł na przemysł w ŁSSE ma jedna z pierwszych w Polsce interaktywnych agencji marketingowych? Swoje działania prowadzone od 15 lat Grupa Digital One planuje rozszerzyć o outsourcing procesów biznesowych (BPO) w dziedzinie nowych technologii oraz programowania. W XIX-wiecznej przędzalni powstawać będą kompleksowe kampanie marketingowe i wizerunkowe w obszarze kreatywnego wykorzystania nowych mediów oraz Internetu, m.in.: projekty interaktywne, strony internetowe, aplikacje społecznościowe, mobilne, a także inne projekty IT.
Digital One zamierza rozwijać stworzone dotychczas rozwiązania z zakresu interaktywnych koncepcji marketingowych, content marketingu oraz crossmediów. Wyrazem spójnej strategii firmy będzie już czwarta edycja międzynarodowej konferencji Filmteractive, której jest współorganizatorem. Wydarzenie pozwala połączyć sztukę filmu oraz nowe technologie z biznesem, skonfigurować dziedzictwo kulturowe miasta z rzeczywistością XXI wieku, wpływając tym samym na jego wizerunek społeczny i ekonomiczny.
Do 2019 roku nowa spółka w Grupie planuje ponieść wydatki inwestycyjne w wysokości co najmniej 1,5 mln zł, a do 2016 roku zatrudnić przynajmniej piętnastu nowych pracowników. To wymierny aspekt przemysłów kreatywnych, które zyskują coraz większy wpływ na poziom zatrudnienia w danym regionie, a pośrednio na ukierunkowanie w nim edukacji.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?