Nowoczesne tramwaje mogą jeździć do Zgierza i Ozorkowa

(jaz)
MPK już kilkakrotnie wysyłało swój tramwaj testowy na linię do Ozorkowa.
MPK już kilkakrotnie wysyłało swój tramwaj testowy na linię do Ozorkowa. Jacek Zemła
Łódzkie MPK przeprowadziło testy swoich wagonów tramwajowych na linii do Ozorkowa, w związku z planowaną na ostatni dzień marca likwidacją spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa i przejęciem przez MPK obsługi tramwaju linii 46.

Pojedynczy wagon z ekipą techników pojawiał się kilka razy na trasie od Helenówka, przez Zgierz, do ozorkowskiej pętli przy ul. Cegielnianej.
- Sprawdzamy, czy nowoczesne wagony tramwajowe typu 805N mogą bez przeszkód kursować po tej trasie - tłumaczy Bogumił Makowski, rzecznik MPK w Łodzi. - Pierwsze wyniki testów wskazują, że nie ma żadnych problemów. Wbrew obawom związkowców z MKT nasze wagony ani się nie wykolejają, ani też nie występują braki zasilania w sieci trakcyjnej. Wszystko wskazuje na to, że będą mogły wejść do normalnej eksploatacji na trasie do Ozorkowa i to zarówno jako pojedynczo, jak i w składach dwuwagonowych.
Rada Miejska w Łodzi podjęła decyzję o likwidacji spółki MKT. Samorządy Zgierza i Ozorkowa już wcześniej się na to zgodziły. Motorniczych i majątek spółki ma przejąć MPK Łódź.
- Wszyscy motorniczowie będą mieli zagwarantowaną pracę, bogaty pakiet socjalny i wyższe stawki wynagrodzeń - zapewnia Bogumił Makowski. - Nie wiem natomiast, co zrobimy ze starym taborem należącym do MKT. Najprawdopodobniej nie będzie on przez nas wykorzystywany, a linię 46 obsłużymy własnymi wagonami, o wiele nowocześniejszymi od tych posiadanych obecnie przez MKT. Nie wiem także na razie, czy tramwaje tej linii będą nadal kursowały między IKEĄ a Ozorkowem. Być może trasa zostanie podzielona na dwa krótsze odcinki. O tym zadecyduje Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi. My jedynie wykonujemy zamówione przez samorząd usługi.

Wideo

Komentarze 40

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
konrad
lodzi ozorkow remoty torow mpk pszatnkow konrad dertor mpk torow mpk mosty torow mpk
Ł
Łodziak
TRAMWAJE TYPU KONSTAL5N WYPRODUKOWANO W 1960ROKU W TYCH LATACH NIEMCY MIELI JUŻ HELMUNTY,SPUJRZCIE JAKA TO PRZEPAŚĆ TECHNOLOGICZNA!
Ł
Łodziak
TRAMWAJE KONSTAL805Na TO ZŁOM HELMUNTY SĄ O MILJON RAZY LEPSZE!!!
F
Fan konstali
Dlaczego żyje w tym pieprzonym kraju w którym wszytko trzeba niszczyć???

Wszytko przez tą zasraną Hankę Z.

Jakby nie mogli ich sprzedać komuś zachować...

PO cholerę sprzedawali zajezdnię na Dąbrowskiego???

Idealne miejsce na muzeum i postój dla 803n!!!
m
m koooziołek matołek
sądzę że wszystko to wina związków zawodowych do których należę koledzy sprzedali siebie na wzajem a ja z kozła baran sie zrobiłem i przyjdzie mi teraz w mpk pracować
M
Marko
Helmuty jak je tu nazywacie są dobre, pojemne, zimą są ogrzewane, nie psują się, GT8N częściowo niskopodłogowy - pośrodku składu. Przerobienie ich na złom lub zrobienie z nimi cokolwiek innego niż pozostawienie na trasie byłoby błędem. Powinniście usunąć składy Duwag M6S (straszna ciasnota w godzinach szczytu, ewentualnie można byłoby podłączyć do niego drugi skład) i Konstal 803N - straszne złomy, często się psują. Nie powinniście również skracać trasy przejazdu. 46 powinien nadal do IKEI dojeżdżać a nie na Zdrowie.
k
konrad
kowary dworca glonmiegio naprwa torow minsrtwo fnatruktury
O
Oberbanzvohl
Jeden kretyn wygęgolił coś o nowoczesnych tramwajach, a drugi kretyn bez sprawdzenia, czym te tramwaje są- drukuje to w dość poczytnej gazecie. Niefajnie...
m
menadżer z Drewnowskiej
Nie wiem natomiast, co zrobimy ze starym taborem należącym do MKT. - ja bym go sprzedał na złom a pozyskaną gotówkę przeznaczył na dywidendy dla zarządu!
J
Jestem z Makowa
uchowaj Was Boże przed nowoczesnymi tramwajami 805N na linii zgierskiej. Lepiej jeździjcie tymi poniemieckimi, przynajmniej są ciepłe teraz.
j
jar
Te niby NOWOCZESNE 105N z lat 70tych_A stare helmuty sa cichsze CIEPLEJSZE zuzywaja mniej energii!!Wolimy HELMUTY!!
B
Brawo Gofer to cała prawda
Łódzkie MPK przeprowadziło testy dokładnie jednego wagonu 805Na nr 1256, w trakcji pojedynczej. Przewoźnik przewiduje jazdę z przerobionym sterowaniem, bez jazdy szeregowo-równoległej - nie jest to normalna jazda, bo pociąg nie osiągnie swojej mocy. Samorządy Zgierza i Ozorkowa nie zgodziły się na likwidację MKT. Faktycznie planuje się wyfiltowanie tylko części załogi MKT do MPK, bo kwestionuje się ważność ważnych badań lekarskich i wmawia zrobienie nowych, w miejscu wskazanym przez MPK. Starszym, ale technologicznie o co najmniej jedną epokę bardziej zaawansowanym taborem MKT spółka MPK kupić nie może, bo tak zadłużeniu podmiotowi nikt nie udzieli leasingu.
G
Gość
'
a
ad81
bzdury bzdury i jeszcze raz bzdury !!! zamiast dbać o tą linie która jest najdłuższa w Europie, spróbować pozyskać jakieś fundusze z EU na modernizacje tej linii to najlepiej po prostu zlikwidować i po problemie !!! Puszczą jakieś rozpieprzone autobusy i tyle bedziemy widzieli tramwaj !!! Banda łobuzów i złodziei !!!
M
MKM
Nowoczesne to one były w latach 70-tych XX wieku. Te co w tym momencie jeżdżą na 46 są 2 razy bardziej nowoczesne. MPK oczywiście uważa, że to co stoi na helenówku to jest stare mało nowoczesne itd.
Dodaj ogłoszenie