1/11
Agencja badawcza Nielsen przygotowała zestawienie alkoholi...
fot. Archiwum

Nielsen: Jakie alkohole najchętniej piją Polacy? [RAPORT]

Agencja badawcza Nielsen przygotowała zestawienie alkoholi najczęściej spożywanych przez Polaków. W Nielsenie monitorowanych jest 14 kategorii napojów alkoholowych. Spośród nich wybranych zostało 10, na które Polacy wydali w 2018 najwięcej pieniędzy w handlu detalicznym. "W Polsce niekwestionowanym liderem jest piwo, na które w ubiegłym roku wydaliśmy 16,7 mld złotych! Kolejne miejsca na podium zajmują wódka i whisky" - czytamy na stronie Nielsena.

2/11
- Rum zamyka dziesiątkę najchętniej spożywanych przez...
fot. Pixabay

10. Rum

- Rum zamyka dziesiątkę najchętniej spożywanych przez Polaków alkoholi. Rum to obok ginu i whisky najszybciej rosnąca kategoria alkoholowi mocnych. W jego przypadku ciekawym trendem jest fakt, że o ile w okresie okołoświątecznym wzrasta sprzedaż wszystkich rodzajów alkoholu z cukru trzcinowego – złotej, przyprawowej, ciemnej i jasnej. Jednak ten ostatni segment notuje przy tym dodatkowy szczyt sprzedażowy w lecie, jako że jest składnikiem wielu coraz popularniejszych orzeźwiających drinków, takich jak mojito - informuje Adam Dużyński z Nielsena.

3/11
Wina deserowe to kategoria której głównym motorem napędowym...
fot. Pixabay zdjęcie ilustracyjne

9. Wino deserowe

Wina deserowe to kategoria której głównym motorem napędowym (prawie 12% wzrostu) sprzedaży są grzańce. Moda na wino z dodatkami przypraw, aromatu cytrusów i cukru przyszła do Polski z krajów alpejskich a w kraju została spopularyzowana przez coraz chętniej odwiedzane jarmarki świąteczne.

4/11
Mleczne likiery to kolejna stabilna kategoria, w której...
fot. Pixabay zdjęcie ilustracyjne

8. Likiery na bazie mleka

Mleczne likiery to kolejna stabilna kategoria, w której triumfy świecą produkty premium przy spadającej sprzedaży klasycznych produktów mainstream i economy. Ciekawe wnioski można wyciągnąć gdy spojrzymy na smaki likierów mlecznych. Dwa najpopularniejsze – kawowy i jajeczny – tracą sprzedaż, podczas gdy wzrasta smak cytrynowy i irish cream. Przebojem kategorii w 2018 roku, tak jak kilku innych kategorii FMCG, jest natomiast słony karmel.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Wystawa makiet kolejowych na dworcu Łódź Fabryczna. ZDJĘCIA

Wystawa makiet kolejowych na dworcu Łódź Fabryczna. ZDJĘCIA

Zobacz Wiedźmina w bajkach dla dzieci, nawet jeśli się go tam nie spodziewałeś

Zobacz Wiedźmina w bajkach dla dzieci, nawet jeśli się go tam nie spodziewałeś

Ranking techników 2024 w Łodzi - oto TOP 21 w portalu Wasza Edukacja

Ranking techników 2024 w Łodzi - oto TOP 21 w portalu Wasza Edukacja

Zobacz również

Urzędnicy mówią o "rewitalizacji", a nie likwidacji Wodnego Rynku

Urzędnicy mówią o "rewitalizacji", a nie likwidacji Wodnego Rynku

Zobacz Wiedźmina w bajkach dla dzieci, nawet jeśli się go tam nie spodziewałeś

Zobacz Wiedźmina w bajkach dla dzieci, nawet jeśli się go tam nie spodziewałeś