Agenci nieruchomości mogą skorzystać z co najmniej kilkunastu serwisów nieruchomości, każdy o innym zasięgu. Jak wynika z „Badania satysfakcji ze współpracy z serwisami nieruchomości” przeprowadzonego przez Agencję PBS, zapytani o to, z usług którego z portali korzystali najczęściej w ciągu ostatniego roku, 95 proc. wskazała serwis Otodom. Na kolejnym miejscu znalazła się Gratka, którą wskazało 81 proc. ankietowanych oraz OLX.pl, który wybrało 73 proc. respondentów. Ponadto respondenci wskazywali na portale: Domy.pl oraz Oferty.net Kolejnymi serwisami ze znaczącym odsetkiem wskazań były Domy.pl, Oferty.net, Domiporta, Gumtree oraz Nieruchomości-online.
Najważniejszym argumentem przemawiającym za skorzystaniem z konkretnego serwisu jest liczba zapytań o nieruchomość od potencjalnych klientów, czyli użytkowników danej strony. Statystyki odwiedzin i popularność portalu to kolejny element, na który pośrednicy zwracają szczególną uwagę. W dalszej kolejności znalazły się: dopasowanie oferty do potrzeb biura, koszty zamieszczania ogłoszeń, wygoda korzystania z konta użytkownika, obsługa klienta oraz dostęp do branżowych analiz.
Pośrednicy wskazali również na fakt, iż liczba klientów kontaktujących się z nimi za pośrednictwem danej strony jest podstawowym czynnikiem decydującym o wyborze serwisu. Jednak znacznej części pracownikom biur nieruchomości trudno było oszacować dokładną liczbę zapytań, które otrzymują w odpowiedzi na zamieszczane ogłoszenia wynajmu i sprzedaży nieruchomości.
W subiektywnej ocenie agentów, najwięcej zapytań od klientów pochodzi z Otodom, średnio 6,6 kontaktów tygodniowo. Serwis Gratka.pl osiągnął zbliżony wynik (6,2 kontaktów tygodniowo). W następnej kolejności znalazły się serwisy OLX.pl (średnio 4,2 zapytań) oraz Domiporta (średnio 3,3).
Liczba zapytań dotycząca ogłoszenia jest jednym z ważniejszych kryteriów decydującym o wyborze miejsca promocji w sieci. Jednak ostatecznie o tym, czy ogłoszenie było skuteczne, decyduje podpisanie umowy sprzedaży lub najmu.
42 proc. zapytanych agentów uważa, że najwięcej zapytań, które kończą się sprzedażą nieruchomości pochodzi z serwisu Otodom. Kolejne miejsce na podium należy do serwisu Gratka.pl (19 proc.) oraz OLX.pl (11 proc.).
Pośrednicy nieruchomości świadomie wybierają portal, z którym podejmują współpracę. Wydatki reklamowe agencji nieruchomości są rozproszone w wielu serwisach ogłoszeń. Z badania PBS wynika, że agencje zamieszczają ogłoszenia na wielu różnych portalach. Zdecydowana większość z nich (78 proc.) korzysta z 4 do 9 serwisów.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"