Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najpopularniejsze serwisy nieruchomości w Polsce [ZOBACZ NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE]

AIP
Jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi przez pośredników nieruchomości do reklamowania swoich ofert są internetowe serwisy ogłoszeniowe. Do dyspozycji agentów nieruchomości jest ogromna liczba serwisów. Dlatego wybranie tego jednego może być dość trudne, w szczególności jeśli dysponujemy umiarkowanym budżetem marketingowym.

Agenci nieruchomości mogą skorzystać z co najmniej kilkunastu serwisów nieruchomości, każdy o innym zasięgu. Jak wynika z „Badania satysfakcji ze współpracy z serwisami nieruchomości” przeprowadzonego przez Agencję PBS, zapytani o to, z usług którego z portali korzystali najczęściej w ciągu ostatniego roku, 95 proc. wskazała serwis Otodom. Na kolejnym miejscu znalazła się Gratka, którą wskazało 81 proc. ankietowanych oraz OLX.pl, który wybrało 73 proc. respondentów. Ponadto respondenci wskazywali na portale: Domy.pl oraz Oferty.net Kolejnymi serwisami ze znaczącym odsetkiem wskazań były Domy.pl, Oferty.net, Domiporta, Gumtree oraz Nieruchomości-online.

Najważniejszym argumentem przemawiającym za skorzystaniem z konkretnego serwisu jest liczba zapytań o nieruchomość od potencjalnych klientów, czyli użytkowników danej strony. Statystyki odwiedzin i popularność portalu to kolejny element, na który pośrednicy zwracają szczególną uwagę. W dalszej kolejności znalazły się: dopasowanie oferty do potrzeb biura, koszty zamieszczania ogłoszeń, wygoda korzystania z konta użytkownika, obsługa klienta oraz dostęp do branżowych analiz.

Pośrednicy wskazali również na fakt, iż liczba klientów kontaktujących się z nimi za pośrednictwem danej strony jest podstawowym czynnikiem decydującym o wyborze serwisu. Jednak znacznej części pracownikom biur nieruchomości trudno było oszacować dokładną liczbę zapytań, które otrzymują w odpowiedzi na zamieszczane ogłoszenia wynajmu i sprzedaży nieruchomości.

W subiektywnej ocenie agentów, najwięcej zapytań od klientów pochodzi z Otodom, średnio 6,6 kontaktów tygodniowo. Serwis Gratka.pl osiągnął zbliżony wynik (6,2 kontaktów tygodniowo). W następnej kolejności znalazły się serwisy OLX.pl (średnio 4,2 zapytań) oraz Domiporta (średnio 3,3).

Liczba zapytań dotycząca ogłoszenia jest jednym z ważniejszych kryteriów decydującym o wyborze miejsca promocji w sieci. Jednak ostatecznie o tym, czy ogłoszenie było skuteczne, decyduje podpisanie umowy sprzedaży lub najmu.

42 proc. zapytanych agentów uważa, że najwięcej zapytań, które kończą się sprzedażą nieruchomości pochodzi z serwisu Otodom. Kolejne miejsce na podium należy do serwisu Gratka.pl (19 proc.) oraz OLX.pl (11 proc.).

Pośrednicy nieruchomości świadomie wybierają portal, z którym podejmują współpracę. Wydatki reklamowe agencji nieruchomości są rozproszone w wielu serwisach ogłoszeń. Z badania PBS wynika, że agencje zamieszczają ogłoszenia na wielu różnych portalach. Zdecydowana większość z nich (78 proc.) korzysta z 4 do 9 serwisów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany