Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja przystanku i stacji kolejowej w Zgierzu. Nowy peron, ławki i wiaty

Magdalena Rubaszewska
Magdalena Rubaszewska
Na obiektach kolejowych w Zgierzu są prowadzone kolejne prace w ramach wielkiej inwestycji, jaką jest modernizacja odcinków linii Łódź – Kutno.

Na przystanku Zgierz Północ przybędzie drugi peron. Widać już jego betonową konstrukcję, wkrótce pokryje go nawierzchnia, a potem staną ławki i wiaty oraz oświetlą go lampy. Pasażerowie wejdą na gotowy peron w lipcu tego roku. Podróżni wygodniej dotrą do pociągów na stacji w Zgierzu. Skorzystają z czterech wind, szyby dla dwóch z nich już wybudowano. Przebudowie został poddany peron nr 2, na którym przybędzie oświetlenie, ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamiast drogi przez tory zaplanowano przejście podziemne, którego budowa trwa.

Rewitalizacja linii także usprawni ruch pociągów. Na przystanku Zgierz Północ powstająca mijanka, czyli położenie dodatkowego toru, umożliwi przejazd większej liczby składów na jednotorowym odcinku między Zgierzem a Kutnem przez Ozorków. Na dwóch odcinkach remontowanych w ramach tej inwestycji - Łódź Kaliska - Zgierz i Zgierz - Ozorków - nowe torowiska i przyrządy zastąpią wysłużone tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem. Po modernizacji pociągi pasażerskie relacji Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków zwiększą prędkość ze 100 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h. Remont przechodzą także wiadukty, dzięki któremu kierowcy pojadą lepszymi jezdniami, a piesi zyskają chodniki. W Zgierzu na budowli na ul. Łódzkiej środkowe filary zostały usunięte, a przyczółki wzmocnione. Teraz powstają nowe przęsła i tzw. płyta główna dla toru m.in. do Elektrowni Zgierz. Na ul. Długiej stoi już betonowa konstrukcja wiaduktu. Obiekt na ul. Szczawińskiej nad jednotorową linią między Zgierzem a Ozorkowem stanie się szerszy, dzięki temu jezdnia będzie dwupasmowa, przybędzie chodnik oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Konstrukcja wiaduktu na ul. Ozorkowskiej zostanie odmalowana i pokryta powłoką antykorozyjną.

Koszt inwestycji na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz to 229 mln zł. Prace zakończą się do 2022 roku. Inwestycja na odcinku Zgierz – Ozorków o wartości 172,8 mln zł jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 w kwocie 143,3 mln zł. Prace zaplanowano do końca 2021 roku.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany