Modernizacja przystanku i stacji kolejowej w Zgierzu. Nowy peron, ławki i wiaty

Magdalena Rubaszewska
Magdalena Rubaszewska
Na obiektach kolejowych w Zgierzu są prowadzone kolejne prace w ramach wielkiej inwestycji, jaką jest modernizacja odcinków linii Łódź – Kutno.

Na przystanku Zgierz Północ przybędzie drugi peron. Widać już jego betonową konstrukcję, wkrótce pokryje go nawierzchnia, a potem staną ławki i wiaty oraz oświetlą go lampy. Pasażerowie wejdą na gotowy peron w lipcu tego roku. Podróżni wygodniej dotrą do pociągów na stacji w Zgierzu. Skorzystają z czterech wind, szyby dla dwóch z nich już wybudowano. Przebudowie został poddany peron nr 2, na którym przybędzie oświetlenie, ławki, wiaty i czytelna informacja pasażerska. Zamiast drogi przez tory zaplanowano przejście podziemne, którego budowa trwa.

Rewitalizacja linii także usprawni ruch pociągów. Na przystanku Zgierz Północ powstająca mijanka, czyli położenie dodatkowego toru, umożliwi przejazd większej liczby składów na jednotorowym odcinku między Zgierzem a Kutnem przez Ozorków. Na dwóch odcinkach remontowanych w ramach tej inwestycji - Łódź Kaliska - Zgierz i Zgierz - Ozorków - nowe torowiska i przyrządy zastąpią wysłużone tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem. Po modernizacji pociągi pasażerskie relacji Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków zwiększą prędkość ze 100 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h. Remont przechodzą także wiadukty, dzięki któremu kierowcy pojadą lepszymi jezdniami, a piesi zyskają chodniki. W Zgierzu na budowli na ul. Łódzkiej środkowe filary zostały usunięte, a przyczółki wzmocnione. Teraz powstają nowe przęsła i tzw. płyta główna dla toru m.in. do Elektrowni Zgierz. Na ul. Długiej stoi już betonowa konstrukcja wiaduktu. Obiekt na ul. Szczawińskiej nad jednotorową linią między Zgierzem a Ozorkowem stanie się szerszy, dzięki temu jezdnia będzie dwupasmowa, przybędzie chodnik oraz ścieżka pieszo-rowerowa. Konstrukcja wiaduktu na ul. Ozorkowskiej zostanie odmalowana i pokryta powłoką antykorozyjną.

Koszt inwestycji na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz to 229 mln zł. Prace zakończą się do 2022 roku. Inwestycja na odcinku Zgierz – Ozorków o wartości 172,8 mln zł jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 w kwocie 143,3 mln zł. Prace zaplanowano do końca 2021 roku.

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie