Skończyły się prace wyburzeniowe, teraz czas na gruntowną przebudowę dworca Łódź Kaliska. Nowy budynek stacyjny i aranżacja jego otoczenia powstanie według projektu biura An Archi Group. Obiekt zyska zupełnie nową formę i elewacje z oksydowanej miedzi. Inwestorem jest spółka Polskie Koleje Państwowe S.A. Przed wykonawcą jeszcze rok intensywnych prac - nowy dworzec ma być gotowy na początku 2025 roku.
Nowy dworzec Łódź Kaliska z miedzi i szkła
Stary dworzec wybudowany w w 1994 roku według koncepcji architekta Jana Gorgula zyska zupełnie nowe oblicze. Zgodnie z założeniami architekci z An Archi Group pozostawili wprawdzie trójnawowy układ budynku z bezpośrednim powiązaniem z nowym tunelem łączącym aleję Włókniarzy z aleją Unii Lubelskiej, zaproponowali jednak całkowicie nową formę, z dużymi przeszkleniami od strony placu przeddworcowego i elewacją wykonaną z miedzi oksydowanej w różnych formach. Na parterze znajdzie się część służąca podróżnym, w tym kasy, przestronna poczekalnia wraz z częścią dla dzieci oraz lokale komercyjne. Budynek zostanie wyposażony w ogrzewanie podłogowe, wentylację z klimatyzacją oraz windy, których dotąd na Kaliskim bardzo brakowało.
Przed dworcem powstanie zielony plac
W ramach inwestycji obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przebudowa stacji Łódź Kaliska obejmie również najbliższe otoczenie. Przed budynkiem na nowo urządzony zostanie plac, funkcjonujący jako węzeł komunikacyjny przeznaczony do ruchu samochodów, autobusów oraz rowerów z dużą ilością zieleni i miejscami do odpoczynku. Za dworcem, w miejscu dawnego patio, schodów i trawnika zaplanowano parking dla pasażerów. Jeśli wszystkie prace przebiegną pomyślnie i kolejne etapy inwestycji będą realizowane zgodnie z harmonogramem, to zakończenie modernizacji dworca Łódź Kaliska powinno nastąpić na początku 2025 roku. Koszt tej inwestycji to 56,5 mln zł.
Pasażerowie narzekają na brak oznakowania
Toczące się prace powodują spore utrudnienia dla pasażerów. Kasy i poczekalnię przeniesiono do kontenerów, dojście na perony jest trudne i skomplikowane, bo trzeba omijać miejsca, gdzie prowadzone są prace remontowe. Pasażerowie są jednak wyrozumiali, bo wszyscy chcą w przyszłości korzystać z nowoczesnego i ładnego dworca. Jedyne niedogodności, na jakie uskarżają się osoby wsiadające do pociągów na Łodzi Kaliskiej jest brak czytelnych oznaczeń peronów. Na przykład idąc tunelem od strony al. Bandurskiego nie można się zorientować na jaki numer peronu wychodzimy. Dopiero po wyjściu widać numerację. To dla wielu osób, szczególnie spoza Łodzi, duże utrudnienie. Warto zadbać o lepsze oznakowanie.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Nagrali dzikie pląsy Nataszy Urbańskiej. Coś jej wystawało spod sukienki...
- Eleni od trzydziestu lat żyje bez córki. Jej grobu można nawet nie zauważyć
- Kurdej-Szatan wraca do TVP! To już pewne, szykują dla niej coś specjalnego
- Były ukochany Maryli nieźle się urządził! Jasiński mieszka lepiej niż ona! | ZDJĘCIA