- Do tej pory kierownik sklepu sieci Lidl dzielił czas przede wszystkim na pracę w sali sprzedaży i organizację sklepu. Teraz ciężar jego pracy zostanie przesunięty na zarządzanie placówką: analizę wskaźników sprzedaży, współpracę z zespołem - mówi Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska.
W ramach projektu poziom kwalifikacji wszystkich kierowników sklepów będzie oceniony w ramach specjalnego badania Development Center. Na podstawie indywidualnych wyników badań, dla każdego menadżera zostanie opracowany plan rozwoju. Obejmie on zarówno szkolenia kierunkowe, jak i praktyczne doskonalenie umiejętności.
Dopiero gdy osiągną oni wymagany poziom kwalifikacji, obejmą nowe stanowisko - manager sklepu. Dodatkową premią będzie samochód służbowy (scoda fabia). Lidl będzie pierwszą siecią handlową w Polsce, która wyposaży w samochody managerów sklepów - dodaje Liberski.
Wierszyki na Dzień Mężczyzn
Już teraz każdy pracownik sklepu bierze udział w doskonaleniu kompetencji w ramach projektu “Uprzejmość”, który uczy m.in.: komunikatywności, umiejętności pracy w zespole, zarządzania czasem i odporności na stres. Ponadto wszyscy pracownicy mogą wziąć udział w programie “Prestige”, który ma na celu wyszukanie pracowników z potencjałem do rozwoju na zastępców kierowników. Wszystkie wymienione programy są realizowane równolegle do projektu “Więcej niż kierownik”.
Obecnie każdy nowy kierownik „na start” otrzymuje pensję w wysokości 4,1 tys. zł brutto. Po przepracowaniu dwóch lat na kierowniczym stanowisku, zgodnie z planem finansowym firmy, może liczyć na pensję w wysokości 5,9 tys. zł brutto. Zresztą firma nie czyni tego bezinteresownie. - Z raportu PwC na temat efektywności zarządzania kapitałem ludzkim w polskich firmach, wynika, że z każdej zainwestowanej złotówki w pracownika, jego pracodawca otrzymuje z powrotem średnio 1,71 zł. Jesteśmy przekonani, że inwestycja, którą właśnie zainicjowaliśmy, jest opłacalna zarówno z punktu widzenia firmy, jak również pracownika - podkreśla Liberski.
Lidl zdecydował się na zainwestowanie w pracowników chcąc stale podwyższać poziom świadczonych usług, bo tylko w ten sposób można utrzymać wysoką pozycję na rynku.
Klient ma być zadowolony
Wszystkie szkolenia są stworzone pod potrzeby konkretnych stanowisk i mają na celu utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu sieci na polskim rynku, a przy okazji wzmocnienia relacji pomiędzy pracownikami a firmą.
Realizacja projektu zdaniem organizatorów, pozytywnie wpłynie na zadowolenie klientów, a tym samym przyczyni się do zwiększenia ich lojalności.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Niewielu wie, że jest wnukiem Wodeckiego. Leo Stubbs już raz próbował sił w rozrywce
- Lodzia z "Rancza" bardzo się zmieniła. Na nowych zdjęciach trudno ją rozpoznać
- Tak dziś wygląda syn Olejnik. Jerzy Wasowski wyrósł na przystojnego mężczyznę
- Szok, w jakim stroju paradowała 16-letnia Viki Gabor! Ludzie pytają, gdzie są rodzice