Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Komisarz Alex” - nasza duma i wyrzut sumienia [FELIETON EXPRESSU]

Mirek Malinowski
Łódzki magistrat wspólnie z policją pochwalili się, że rozpoczęły się zdjęcia do 11. sezonu serialu „Komisarz Alex”. A ja nadal nie mogę się nadziwić, że Łódź nie wykorzystuje potencjału tego serialu.

Dlaczego w sklepach z pamiątkami z Łodzi nie można kupić pluszaków imitujących Aleksa? Dlaczego nie ma koszulek ze zdjęciem tego sympatycznego psiaka? Ten serial ma potencjał podobny do „Ojca Mateusza”, wokół którego w Sandomierzu rozkręcono cały biznes - są tam i koszulki, i kubki, i ciastka, i nawet szachy - wszystko „Ojca Mateusza”. A Alex to „postać”, która w świadomości pokolenia dzisiejszych dzieci mogłaby zaistnieć tak, jak w pokoleniu ich rodziców funkcjonuje Miś Uszatek.
Pewnie takie marketingowe wykorzystanie Alexa wiązałoby się to z koniecznością płacenia za różnego rodzaju prawa autorskie i licencje. Skoro mogliśmy jednak wydać z miejskiej kasy 10 mln zł na promocję Łodzi na arenie światowej, w związku ze staraniami o EXPO, to warto teraz zadbać o ciepły wizerunek Łodzi w kraju. Myślę, że koszulki z Aleksem długofalowo bardziej opłacą się miastu niż koszulki z „Menelem”...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany