ExpressIlustrowany.pl - aktualności Łódź, wiadomości Łódź

Menu
Kolejne plany Widzewa, dotyczące planów rozwoju klubu w...

(bart)

2018-10-15 13:41

2018-10-15 14:21

102 Komentarze
Dodaj komentarz

Kolejne plany Widzewa, dotyczące planów rozwoju klubu w zakresie marketingu, PR-u oraz komunikacji z kibicami

(bart)

2018-10-15 13:41

Na stadionie przy al. Piłsudskiego 138 odbyła się konferencja prasowa dotycząca planów rozwoju Widzewa, choć tym razem dotyczyły one kwestii, nie związanych bezpośrednio ze sportowymi aspektami funkcjonowania drugoligowego zespołu piłkarskiego.
1/2

Działacze Widzewa mają swoje plany wobec kibiców

(© łukasz kasprzak)

Władze Widzewa zdają sobie sprawę, że rozwój sportowy klubu musi mieć silne podstawy organizacyjne i biznesowe. Podczas konferencji zaprezentowano więc założenia koncepcji ,,Widzew bliżej'', wokół której zbudowane zostaną podstawy klubu w zakresie marketingu, PR-u oraz komunikacji z kibicami.

Celem klubu na najbliższe dwanaście miesięcy jest to, aby Widzew był obecny w codziennym życiu swoich kibiców - aby towarzyszył dzieciom w szkole, aktywnie uczestniczył w życiu miasta i regionu, włączał się w szereg akcji charytatywnych i społecznościowych.
Rozwinięte zostaną kanały kontaktu kibica z klubem, aby zapewnić lepszą obsługę dla naszych kibiców. - Chcemy, aby realizacja tych projektów pozwoliła nam wykorzystać szanse, jakie daje niespotykane zaangażowanie kibiców w odbudowę klubu. Poprzez realizację projektów w koncepcji "Widzew bliżej" wzmocnimy podstawy do dalszej odbudowy klubu, lepiej poznamy społeczność fanów łódzkiego klubu, nie tylko w kontekście dnia meczowego, ale w szczególności w dniach pozameczowych. Dostarczymy naszym kibicom interesujące ich produkty i usługi, zapewniając tym samym dywersyfikację źródeł przychodów dla klubu oraz nawiązując współpracę z lokalnym biznesem, stanowiącym podstawę przychodów kategorii super VIP - powiedział prezes Widzewa Przemysław Klementowski.

Widzew bliżej kibiców
Podstawowym założeniem koncepcji ,,Widzew bliżej'' jest możliwie jak najszersze otwarcie się klubu na potrzeby kibiców - tak, by oferować im produkty i usługi, dzięki którym będą mogli je realizować, ale zarazem wspierać klub. - Chcemy, aby Widzew był obecny w życiu swoich fanów na co dzień. Z jednej strony, będziemy rozwijać ofertę produktów stricte klubowych, z drugiej - będziemy współpracować z firmami, które są w stanie zapewnić ciekawe produkty i usługi dla kibiców Widzewa. Podstawą dla nas będzie to, aby budować płaszczyznę do współpracy kibiców z klubem, klubu z biznesem i biznesu z kibicami, w której korzyści będą odnosić wszystkie strony - powiedział Marcin Tarociński, dyrektor ds. PR-u i komunikacji Widzewa. - Widzew bliżej to oczywiście nie tylko projekty biznesowe. Zdajemy sobie sprawę, że na klubie takim, jak Widzew spoczywa duża odpowiedzialność społeczna. Angażujemy się w pomoc w szeregu akcji charytatywnych i społecznych. Chcemy, aby działania klubu w tym zakresie były bardziej usystematyzowane - dodał.
Klub chce aktywnie uczestniczyć w życiu miasta i regionu. W tym celu klub złożył swoje projekty w budżecie obywatelskim województwa łódzkiego. Z jednej strony mają one wspomóc promocję Widzewa w województwie łódzkim poprzez spotkania w regionie, a z drugiej - zaprosić regiony województwa łódzkiego do zaprezentowania się przed meczami. Widzew chce pełnić swoją rolę w integrowaniu i promowaniu Łodzi oraz województwa.

Miasta Widzewa
Kolejną formą wyjścia do kibiców będzie projekt "Miasta Widzewa". Będzie to sieć lokalnych punktów partnerskich oficjalnego sklepu Widzewa, w których będzie można kupić klubowe gadżety. - Widzew jest klubem o zasięgu ogólnopolskim, więc jesteśmy zobowiązani do tego, by kibice mogli nabyć nasze produkty nie tylko w Łodzi. Na razie mamy podpisane dwie umowy z miastami partnerskimi: Sieradzem i Opocznem. Do końca roku takich umów powinno być dziesięć - powiedział Jurand Wawrzonkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży.

Odświeżona strona i aplikacja mobilna
Odbudowa i dynamiczny rozwój klubu muszą nieść ze sobą również rozwój struktur klubu, aby zapewnić właściwą obsługę wszelkich spraw zgłaszanych przez kibiców różnymi kanałami. Widzew chce być bardziej dostępny dla kibiców. W przerwie zimowej przebudowana zostanie strona internetowa, stworzone zostaną nowe wersje językowe serwisu, kibicom udostępnione zostaną narzędzia do skutecznego kontaktu z klubem, w którym każda ze zgłaszanych spraw uzyska swój numer i status, który będzie można śledzić.

Rozwój kanałów komunikacji klubu rozpoczęto od prezentacji aplikacji mobilnej Widzewa Łódź, która już jest dostępna w sklepie Google Play -> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.widzew.fdt.and. - Bardzo cieszymy się z współpracy, którą podjęliśmy z klubem i z uzyskanych efektów. W procesie powstawania aplikacji udział brali również kibicie Widzewa, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami na jej rozwój, za co bardzo im dziękujemy - powiedział Damian Urbańczyk z firmy FiveDotTwelve.
Aplikacja Widzewa jest najbardziej rozbudowaną aplikacją tego typu na rynku polskim. Obecnie w sklepie Google Play jest dostępna do ściągnięcia wersja na platformę Android. Wersja dla systemów iOS zostanie upubliczniona w ciągu miesiąca.
W aplikacji znajdują się moduły znane z strony Widzewa, takie jak moduł aktualności, terminarz rozgrywek z podziałem na kolejki czy moduł multimediów. W aplikacji znajdą się również niespotykane nigdzie indziej funkcjonalności. Pozwala ona na oglądanie transmisji meczów na żywo. Za jej pomocą można zakupić i opłacić bilety, wybierając sektor i miejsce. Użytkownicy posiadający karnety mają możliwość zwalniania swoich miejsc w sytuacji, kiedy wiedzą, że nie pojawią się na wybranym meczu, a wygenerowany kod mogą łatwo za pomocą aplikacji przekazać wybranej osobie. Aplikacja posiada również wbudowany skaner karnetów. Dzięki niemu możemy sprawdzić m.in. informacje, takie jak sektor, miejsce przypisane do niego oraz status.

- Rozbudowaną funkcjonalnością, która z pewnością również będzie użyteczna dla kibiców Widzewa są notyfikacje push. Aplikacja pozwala wybierać kanały informacyjne, do których możemy się zapisywać. Znajdziemy tam kanał aktualności, komunikatów ogólnych, informacje o udostępnieniu galerii zdjęć i video z meczu, a także kanał dla osób, które nie mogą oglądać transmisji, W planach rozwoju są również moduły, takie jak sklep Widzewa, rozszerzenie funkcjonalności obsługi karnetów i moduł gramifikacji, który pozwoli użytkownikom typować wynik meczu - dodał Damian Urbańczyk.

Kolejne badanie ankietowe

Celem klubu na najbliższe dwanaście miesięcy jest również rozbudowa bazy kibiców Widzewa, a szczególnie - pogłębienie wiedzy na ich temat. Klub uruchomi w tym tygodniu kolejne badanie ankietowe dotyczące różnych aspektów funkcjonowania klubu. Od poprzedniego będzie je różniło to, że będzie można wybrać zarówno formę anonimową, jak i jawną badania. Takie podejście pozwoli budować bazę wiedzy o kibicach, sprawdzać jak zmieniają się ich preferencje.

Widzew.market

Widzew.market będzie platformą handlową dla kibiców Widzewa, za pośrednictwem której można będzie nabywać produkty i usługi z różnych branż. Projekt unikalny i innowacyjny, bo stworzony zostanie sklep internetowy, w którym kibice Widzewa będą mogli dokonać zakupów niezwiązanych z marką Widzewa. Założenia są takie - jeśli kibic Widzewa kupuje coś przez Internet to w pierwszej kolejności sprawdza dostępność w serwisie Widzew.market, bo tam kupi produkty najlepszych marek w dobrych cenach, a jednocześnie wesprze Widzew.
We współpracy z wieloma producentami klub zamierza zapewnić szeroki katalog dostępnych produktów z bardzo różnych branż takich jak odzież, elektronika, wyposażenie domu, zabawki. W dalszej kolejności w ramach Widzew.market będą również oferowane usługi lokalnych firm, a nawet tablica ogłoszeń drobnych dla kibiców Widzewa. - Pomysł na cały projekt wywodzimy z analizy bazy kibiców Widzewa. Spośród ponad 52 tys. zarejestrowanych użytkowników blisko 24 tys. skorzystało z oferty klubu dokonując zakupu biletu, transmisji lub w sklepie widzew.com płacąc przez Internet. Internauta w Polsce średnio wydaje na zakupy przez Internet około 250 euro rocznie. Przekłada się to na około 25 mln zł wydawanych przez kibiców Widzewa, którzy chociaż raz dokonali zakupu przez Internet. Idąc dalej - kibice Widzewa w ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedaży wydali ponad 1 mln zł na piwo "Robotnicze", za chwilę kibice Widzewa, których posiadamy w bazie danych, wydadzą blisko 1 mln zł na zmianę opon - powiedział Sławek Rosak, kierownik projektu Widzew.market. - Społeczność kibiców Widzewa jest więc bardzo wartościową grupą zakupową. W ramach Widzew.market będziemy w stanie zapewnić naszym kibicom dostępność produktów i usług, które już zakupują. Ograniczając nakłady na promocję i reklamę będziemy w stanie stworzyć atrakcyjną cenowo ofertę. Dobre produkty, w dobrych cenach, z jednoczesnym wsparciem klubu to jest nasz przepis na sukces projektu Widzew.market - dodał.

Klub celowo ogłasza projekt wcześniej, żeby kibice Widzewa mieli okazję się z nim oswoić i w ramach przygotowywanego badania wskazać najważniejsze branże, które powinien uwzględnić w platformie handlowej. - Jestem przekonany, że po transmisjach w systemie pay-per-view i piwie "Robotniczym", Widzew.market stanie się kolejnym projektem, w którym Widzew jest w stanie osiągać przychody ze źródeł niezwiązanych ze swoją podstawową działalnością. W moim odczuciu Widzew.market to projekt o największym potencjale - powiedział Tomasz Sadłecki, dyrektor projektów klubowych w Widzewie.

Uruchomienie platformy Widzew.market nastąpi do końca października tego roku.

Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze

(102)
Sortuj komentarze: zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

Akademia Pedała 2013, AP ł . k . s 2013

+11 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

masterofretkinia (gość)  •

wycie dworcowych qrewek bezcenne, wyjście suki

odpowiedzi (0)

skomentuj

Płacz, skowyt i ujadanie

+9 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Łodzianin (gość)  •

sfrustrowanych parchów z kałesu świadczy o tym, że to dobry kierunek zmian :)))

skomentuj

Nie podszywaj się pod Łodzianina

+7 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Łodzianin (gość)  •

bo z daleka śmierdzisz byczyna głupi glupku.

odpowiedzi (0)

skomentuj

przypominam o lutku rozenbaumie

+11 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

antypisuar (gość)  •

tej plamy nawet młotkiem i meslem nie skujecie z kapuścianego wizerunku

skomentuj

Kazek Mijał

0 / -3

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

✡Rain✡ (gość)  •

aeja eja o. Poczytaj o życiorysie "kryształowego" Kazimierza Mijała pierwszego powojennego prezesa Łódzkiego Kawałka Stadionu to to była dopiero persona w okresie stalinizmu

odpowiedzi (0)

skomentuj

Chlopku roztropku

+1 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Rain (gość)  •

Czego szukasz? Czym chcesz zaimponować? Czy Żyd Hejman, Hirszberg zrobili coś złego? Czy mordowali, nekali Polaków, tak jak robił to wasz towarzysz Lutek Rosenbaum? Prymitywie spod znaku kapusty, uwierz, jesteś DEBILEM omamionym mackami mafii kielbasianej i reaktywacji.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Alkoholicy z uni2

+5 / -6

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

POjebaniec (gość)  •

Przypomniam o sypniewskim co żonę napierda...lał i komunistycznym lksie który był oczkiem w głowie komunistycznej ( w sumie do dzisiaj ) Łodzi

odpowiedzi (0)

skomentuj

Kibice kaleau

+11 / -12

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Adam (gość)  •

Kibice kałesu to te rodowite które się rodziły w prywatnych klinikach, jest ich cała masa i na jednej Wiata Trybuna nie mogą się pomiescic stoją w kolejkach po bilet całe noce a jak jest mecz to muszą nagle do pracy iść, albo żona nie każe albo zapomnieli o której był mecz albo samochód nie chciał odpalić i tramwaj nie jechał. Kałesiaki to najwięksi pechowcy na swiecie zawsze mają pod górkę i akurat kumulacje pecha mają w dniu meczu i tak jest od kilku lat.

skomentuj

do szkoły pajacu

+10 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

. (gość)  •

mama ci już kanapki zrobiła? a nie od rana szczekasz sam do siebie

odpowiedzi (0)

skomentuj

REANIMACJI

+9 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

TRUPA (gość)  •

STOP....oto cały rts

odpowiedzi (0)

skomentuj

Temat spotkania

+9 / -9

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Tatrzyk (gość)  •

Czyli co zrobić by wyciągnąć więcej kasy od kibiców?

skomentuj

HAHAHA

+7 / -4

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kałes (gość)  •

Bo piłka nożna to biznes. Ale mAPety nigdy tego nie zrozumieją. Po co kupować bilety (już nie będę wspominał o karnetach czy innych gadżetach związanych z klubem) jeżeli można wejść przez dziurę w płocie :D:D:D Cały czas sami się ośmieszacie. Ale pejsy macie ładne, takie nie za krótkie :):):)

odpowiedzi (0)

skomentuj

WIDZEW

+10 / -11

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Wielki klub (gość)  •

Naszym klubem RTS, cała Polska o tym wie, że CZERWONA ARMIA ta to kibice WIDZEWA!!!

skomentuj

...

+6 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

... (gość)  •

https://www.youtube.com/watch?v=zlct0AcEHW0

odpowiedzi (0)

skomentuj

KAŁES

+9 / -7

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

mAPety (gość)  •

https://www.youtube.com/watch?v=IasKCBvTUq8&feature=youtu.be

odpowiedzi (0)

skomentuj

Kopiuj - wklej, bo wstydzew musi być "ok" ...

+16 / -9

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

delpióro (gość)  •

Zawsze za nami, drudzy, i do tego kopiują nasze pomysły. Prowincjonalna rzeczywistość!

skomentuj

Dalem ci

+8 / -10

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Lajka (gość)  •

Debilu za to ze tak sobie to tlumaczysz

odpowiedzi (0)

skomentuj

Najwięcej kibiców w Polsce

+13 / -14

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

RTS WIDZEW ŁÓDŹ (gość)  •

Pół Polski nas nienawidzi,drugie pół to MY.
łks-u w porównaniu do Widzewa nie ma ,a najelpsze w tym wszystkim jest to ze wy dobrze o tym wiecie .

odpowiedzi (0)

skomentuj

Kiedyś napisałem, że przez brak stadionu, marketingowo i frekwencyjnie, ŁKS zostanie zdeptany przez.

+19 / -18

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

...Widzew (gość)  •

I co, kto miał rację? Dalej się brandzlujcie wielkością szatni czy gumową ćwiartką dachu, a w tym czasie, Widzew zaliczy kolejny awans, witając się z Ekstraklasą. Zanim wam cokolwiek dobudują, zostaniecie totalnie zmarginalizowani. Nie pomoże awans czy trochę lepszy stadion, bo kibice nie skaczą z kwiatka na kwiatek. Łodzianie już wybrali, co widać po frekwencji i sprzedaży karnetów.

skomentuj

ta na pewno Łodzianie hahahahahaha

+7 / -9

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

. (gość)  •

prawda jest taka że wcześnie wioski i FC przyjeżdżały po kilka, kilkanaście osób na starty stadion teraz jeżdżą po kilkadziesiąt 30,50 czy nawet po 100 osób i to jest wasza wielką tajemnicą większej frekwencji .z Łodzi to może pozyskaliscie kibiców ale ze swoich terenów a na pewno nie z terenów ŁKS

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 3 4 »