Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International wynika, że wiele banków i firm z branży płatności ma problemy z pełnym zabezpieczeniem siebie i swoich klientów przed oszustwami finansowymi, podczas gdy klienci wykorzystują coraz szerszy zestaw urządzeń, dokonując coraz większej liczby transakcji finansowych online.
Dwie trzecie (65 proc.) respondentów twierdzi, że klienci w coraz większym stopniu wykorzystują różne urządzenia w celu dokonywania płatności online. Niestety, zaledwie 53 proc. organizacji finansowych stosuje uwierzytelnienie dwuskładnikowe, a tylko 50 proc. wprowadziło wyspecjalizowane rozwiązanie zapewniające ochronę przed oszustwami w czasie rzeczywistym – mimo że według 22 proc. badanych jest to najbardziej skuteczna forma ochrony. Mniej niż połowa badanych (42 proc.) rozszerza takie rozwiązanie na urządzenia klientów, a tylko 67 proc. stosuje bezpieczne połączenie dla wszystkich płatności online. Ponadto, 48 proc. respondentów przyznaje, że stosuje jedynie łagodzenie ryzyka zamiast usuwać je całkowicie, z kolei 29 proc. twierdzi, że taniej jest reagować na oszustwa finansowe online na bieżąco niż próbować im zapobiegać.
- Z badania wynika, że banki i organizacje z branży płatności postrzegają zarządzanie oszustwami finansowymi online w dzisiejszym wielokanałowym, opartym na internecie środowisku klientów jako trudne. 38 proc. organizacji, z którymi rozmawialiśmy, przyznaje, że coraz trudniej jest odróżnić prawdziwą transakcję od oszukańczej. Niepokoi również fakt, że jeden na trzech respondentów podsumowuje swoje podejście do ochrony przed oszustwami w ten sposób: ‘będziemy zajmować się tym na bieżąco’. Jeśli weźmiemy pod uwagę nasze własne badanie, z którego wynika, że w 2014 r. miało miejsce 22 milionów ataków z wykorzystaniem szkodliwego oprogramowania finansowego, których celem było 2,7 mln. klientów na całym świecie, staje się jasne, że zajmowanie się każdym incydentem z osobna nie jest realnym rozwiązaniem na dłuższą metę. Klienci zasługują na coś lepszego, podobnie jak organizacje z branży usług finansowych – powiedział Ross Hogan, globalny szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.
W badaniu stwierdzono, że ogólne rozwiązanie bezpieczeństwa internetowego nie jest powszechnie uważane za skuteczną metodę w odniesieniu do dobrze zamaskowanych ataków phishingowych oraz działań cyberprzestępców z użyciem szkodliwego oprogramowania, które mogą prowadzić do oszustw finansowych. Za takim rozwiązaniem opowiedziało się mniej niż 10 proc. respondentów.
Krótkie ŻYCZENIA NA NOWY ROK SMS, KRÓTKIE ŻYCZENIA NOWOROCZNE SMS
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.224.0/images/video_restrictions/7.webp)
Materiał partnera zewnętrznego NBP
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?