Szesnaście metrów pod ziemią będą znajdować się perony (będą ich cztery). Robotnicy budują płytę denną, na której zostaną ułożone tory. Ma ona także chronić przed wodą gromadzącą się pod ziemią i mogącą zagrażać dworcowi. Poza tym woda jest ciągle wypompowywana, odprowadzana rurami do kanału biegnącego przy dawnych zakładach „Anilana”, a następnie do rzeki Jasień. Pod peronami znajdą się także ogromne kanały wentylacyjne na wypadek pożaru.
W części obiektu od strony ul. Składowej będzie się znajdował dworzec autobusowy. Wyznaczonych jest już 20 stanowisk dla autokarów.
Konstrukcja betonowa dworca jest już postawiona, na dachu układa się szklane panele w kształcie trójkąta. Od strony ul. Targowej widać replikę fasady budynku starego dworca – mówi Piotr Grabowski ze ZdiT.
Roboty trwają także osiem metrów pod ziemią. Ten poziom przeznaczono na halę kasową, poczekalnię, lokale komercyjne.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ksiądz ze "Złotopolskich" wybrał sutannę, bo kochał się w mężczyźnie?!
- Porwała Mateuszka w "M jak Miłość". Nieznana historia Joanny Kasperskiej
- Aktorka Lena Góra prawie pokazała widowni obnażony dekolt! To działo się na scenie
- Maffashion i Michał mają wspólne plany po "TzG". To sporo mówi o ich relacji