Drążenie tuneli posuwa się bardzo wolno. Przez rok zbudowano ok. 1 kilometr. O podziemnych pociągach w 2023 roku możemy zapomnieć

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Fragment gotowego tunelu
Fragment gotowego tunelu Piotr Papiernik
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią ruszyła oficjalnie niemal dokładnie rok temu. Tak naprawdę jednak drążenie tunelu rozpoczęło się kilka miesięcy później, bo od stycznia do maja trwały prace przygotowawcze i kompletowanie załogi maszyn drążących. Przez ten rok zdołano wydrążyć około 750 metrów mniejszego tunelu i 350 metrów większego.

Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią ruszyła oficjalnie niemal dokładnie rok temu. Pod koniec grudnia uroczyście uruchomiono maszynę drążącą o imieniu Katarzyna, która ma drążyć tunel dwutorowy od komory startowej przy ul. Stolarskiej w kierunku Łodzi Fabrycznej. Druga, mniejsza maszyna o imieniu Faustyna drąży z kolei kilka tuneli jednotorowych, które wyprowadzą pociągi spod ziemi na powierzchnię. Dwa tory od komory rozgałęźnej usytuowanej w rejonie ulicy Kasprzaka i alei Włókniarzy będą biegły w kierunku Dworca Kaliskiego, a dwa w stronę Żabieńca.

Tak naprawdę jednak drążenie tunelu rozpoczęło się kilka miesięcy później, bo od stycznia do maja trwały prace przygotowawcze i kompletowanie załogi maszyn drążących. Przez ten rok zdołano wydrążyć około 750 metrów mniejszego tunelu i 350 metrów większego. To bardzo niewiele. Jeśli maszyny utrzymają takie tempo, możemy zapomnieć o tym, że pojedziemy podziemną koleją w 2023 roku. Jest jednak nadzieja, że prace przyspieszą, bo początki jak wiadomo są zawsze trudne, a poza tym tempo pracy tarcz, według założeń wykonawców robót, ma wzrastać.

Póki co nic jednak na to jednak nie wskazuje, a nawet po pierwszych setkach metrów można powiedzieć, że spadło. Drążąca mniejszy tunel Faustyna trafiła na bardzo niesprzyjające warunki geologiczne. Jej pracę musiano spowolnić, bo zbyt mocno rozgrzewała się tarcza skrawająca. Na geologię nie ma niestety rady...

Obecnie mniejsza tarcza zbliża się do komory przy ul. Kasprzaka, większa natomiast drąży pod ulicą Drewnowską tunel w kierunku przystanku Łódź Polesie. Dojdzie tam prawdopodobnie za około dwa miesiące, o ile nie napotka niespodziewanych przeszkód.

Jednak najtrudniejszy etap budowy tunelu dopiero przed nami. Przejście tarczy pod ścisłą zabudowa centrum miasta będzie nie lada wyzwaniem dla budowniczych i ekstremalnym przeżyciem dla mieszkańców. Dlatego drążenie na pewno będzie szło powoli.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

iPolitycznie - M. Maląg o najnowszych danych dotyczących bezrobocia

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
j
26 komentarzy i zaden o temacie artykulu za to wszystkie POLITYCZNE po pis WY LUDZIE JESTESCIE OSTRO JE BNI ECI !!! Moderatorzy banujcie tym spamerow co nie pisza zgodnie z tematem artykulu.
G
Gość
ja mysle ze jesli w ogole to powstanie to w 2025 najwczesniej jak nie zapadnie sie jakas ulica czy budynek. :) albo nie znajda cmentarza zydowskiego
G
Gisc
Podobno non stop jakiś pisior przychodzi i przeszkadza że opóźniać, tak jak psuli czajke kaleki to tak teraz Zdanowskiej dokuczają
b
by żyło się lepiej
pani zdanowskiej właśnie radni ko i sld przyznali maksymalną podwyżkę czyli 21 tys. 485 zł brutto miesięcznie,

o 9,2 tys. zł. więcej, niż dotychczas
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie