Czy przez brak pieniędzy Pabianice zrezygnują z tramwaju i wybiorą podróżowanie do Łodzi autobusem?
- Zanim przystąpimy do ogłoszenia drugiego przetargu bądź podejmiemy decyzję o realizowaniu remontu ulicy Zamkowej i Warszawskiej z wyłączniem tramwaju, w oparciu o komunikację autobusową, chcemy wykorzystać wszystkie możliwości, aby doprowadzić do modernizacji linii tramwajowej - powiedział Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic.
Pierwotnie projekt zakładał m.in. przebudowę torowiska na odcinku od Małego Skrętu do pętli przy ulicy Wiejskiej w Pabianicach, jezdni głównej ulicy Pabianic (w tym zerwanie kostki z ul. Zamkowej), budowę peronów przystankowych, wspólnego pasa autobusowo - tramwajowego, budowę drogi rowerowej, montaż elektronicznych tablic informacji pasażerskiej.
Dziurawe i zniszczone torowisko od wielu lat już czeka na remont. Dotąd udało się przeprowadzić jedynie remont sieci trakcyjnej, gdyż ze względu na jej fatalny stan łódzkie MPK wstrzymało na blisko pół roku kursowanie tramwaju linii 41 między Łodzią a Pabianicami.