Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa dworca Łódź Widzew: Pod widzewskim dworcem tunel będzie dłuższy? [zdjęcia]

(gb)
Ponad pół tysiąca podpisów złożyli mieszkańcy osiedli: Mileszki, Nowosolna, Stoki i Sikawa, pod petycją w sprawie wydłużenia powstającego właśnie tunelu dla pieszych pod przebudowywaną stacją Łódź Widzew.

Tunel to przejście podziemne pod torami, które ma doprowadzać pasażerów do peronów. Według projektu, kończy się przy trzecim, ostatnim peronie. Jednak zdaniem mieszkańców północnej części Widzewa, powinien prowadzić aż do ul. Kosodrzewiny.

– Inaczej trzeba będzie nadkładać około 7 kilometrów, by dostać się na dworzec, bo dojazd z Mileszek jest przez ul. Transmisyjną lub ul. Widzewską do ul. Rokicińskiej, a stamtąd dopiero do dworca – mówi Jan Podkówka, przewodniczący rady osiedla Mileszki. – Tymczasem przejście pod torami znacznie skróciłoby dotarcie nie tylko do stacji, ale i do pętli autobusowej, szkoły, przedszkola czy pobliskich marketów. Przy ul. Kosodrzewiny mogłyby powstać dodatkowe parkingi, a wówczas dostępność do dworca bardzo by się poprawiła nie tylko dla północnej części Widzewa, ale i Śródmieścia czy Bałut.

Zdaje się, że problem został właśnie przetrawiony przez Zarząd Dróg i Transportu, który zdecydował się wnioskować do PKP Polskie Linie Kolejowe o przedłużenie tunelu do ul. Kosodrzewiny. Zdaniem wykonawcy, to ostatni moment na takie zmiany.

– Jesteśmy jeszcze na etapie, że tunel da się pociągnąć do ul. Kosodrzewiny – mówi Robert Kuczyński z firmy Trakcja SA, która modernizuje dworzec. – Potrzeba około 100 metrów, a koszt budowy w stosunku do całej inwestycji jest niewielki, około 8 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany