60 Sekund Biznesu: Zamawianie jedzenia w czasie pandemii. "Na pewno zmienuły się metody płatności oraz to ile zamawiamy"

Maciej Badowski
Maciej Badowski

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Polacy nadal chętnie zamawiają dania online z dostawą do domu. Porównując okres przed wybuchem pandemii do obecnego, o ponad połowę spadła liczba transakcji gotówkowych. Zmieniły się również godziny zamawiania posiłków z wieczornych na wczesnopopołudniowe. Nadal najpopularniejszym daniem w dostawie jest pizza.

- Co się zmieniło w zamawianiu jedzenia online w trakcie pandemii? Na pewno metody płatności które wybieramy. Połowę mniej osób decyduje się na płatności gotówkowe. Natomiast udział płatności bezgotówkowych wzrósł już do 85 proc., co jest poziomem wcześniej nie notowanym na naszej platformie- tłumaczy w rozmowie z AIP Piotr Kruszyński, prezes PizzaPortal.pl.

Jak tłumaczy ekspert liczba zamówień dań za pomocą portalu pozostaje na podobnym poziomie, jak przed wybuchem pandemii. Wzrósł natomiast średni koszyk wartości zamówienia, co oznacza, że klienci wydają jednorazowo nieco więcej środków.
Zamawiający wolą płacić online.

W okresie pandemii wzrosła popularność płatności bezgotówkowych za zamawiane dania i znacząco spadła liczba transakcji gotówkowych – prawie o 50 proc.

Czytaj także

- Również więcej zamawiamy jeśli chodzi o wartość koszyka, która wzrosła w trakcie pandemii o 8 proc. i jest to znaczący wzrost na przestrzeni ostatnich miesięcy. Zmieniły się również godziny w których zamawiamy. Przed pandemią dzienny szczyt zamówień przypadał po godzinie 19, teraz widzimy wzmożony ruch już w godzinach między 12 a 16- mówi ekspert. - Natomiast co się nie zmieniło? To to co znajduje się w naszym koszyku. Nadal najczęściej wybieraną potrawą jest pizza, później dania amerykańskie i burgery,a na trzecim miejscu dani kuchni azjatyckiej- dodaje.

Najpopularniejszym daniem w dostawie zarówno przed, jak i podczas pandemii jest pizza i stanowi ponad 50 proc. wszystkich zamówień. Na drugim miejscu znajduje się kuchnia amerykańska i burgery – 31 proc., a na kolejnych kuchnia azjatycka i sushi – 7,6 proc., kuchnia arabska 5,6 proc. oraz domowe jedzenie – 3,5 proc.

Materiał oryginalny: 60 Sekund Biznesu: Zamawianie jedzenia w czasie pandemii. "Na pewno zmienuły się metody płatności oraz to ile zamawiamy" - Strefa Biznesu

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To prawda, jak zamawiałam przez roomservice jedzenie to mogłam płacić online i dostawa była bezkontaktowa. Najczęściej zamawiałam włoskie potrawy pizza czy jakiś makaron. Czasem było bardzie wykwitnie i na stół wjeżdżało sushi :)

P
PROSBA O POMOC

https://zrzutka.pl/p8pbtd PROSBA O POMOC OPERACJA KREGOSLUPA ZBIORKA ZWERYFIKOWANA.

Dodaj ogłoszenie