Coraz więcej rzeczy dzieje się też nad płytą stropową, którą wykonano już w całości na głębokości 8 metrów. Właśnie rozpoczął się montaż żelbetowych, prefabrykowanych elementów, które będą stanowić kondygnację w poziomie zero (powierzchnia gruntu) - przykryją widoczny obecnie wykop i płytę stropową.
Prefabrykowane elementy zaczęto zwozić na plac budowy kilka dni temu. Potrzebnych jest ich kilka tysięcy.
- Będą montowane w stropie w obszarze parkingu i dworca autobusowego, a także częściowo w obszarze stacji kolejowej - mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik konsorcjum firm budujących dworzec. - Dotychczas na budowie nie wykorzystywano elementów prefabrykowanych w takiej skali i o tak dużych gabarytach. Największe z nich ważą ponad 70 ton i mierzą 32 m.
Dostarczane elementy przewożone są na platformach ciężarówek. Są to głównie belki stropowe, legary i różnej wielkości płyty. Mocuje się je przy użyciu żurawi na wcześniej przygotowanych podporach. Te prace trwać będą 3 miesiące. Gdy zostaną ukończone powstanie na nich jeszcze dodatkowa, 20 cm betonowa płyta stropowa - powierzchnia najwyższej kondygnacji dworcowej hali. Nad nią znajdować się będzie jeszcze przeszklone zadaszenie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Tak NAPRAWDĘ wyglądają przedramiona 68-letniej Kwaśniewskiej! Tego nie da się ukryć
- Ojciec dziecka Tomaszewskiej nie spełnia się w nowej roli? "Już jest przestraszony"
- Bliscy Murańskiego boją się mówić prawdy o jego śmierci! "I tak byście nie uwierzyli"
- Chwajoł tłumaczy się z nieprzyzwoitej kreacji na komunię. Szok, co napisała [FOTO]