Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Zrób zdjęcie absurdom handlowym i weź udział w konkursie. Można zgarnąć ciekawe nagrody

Piotr Jach
Piotr Jach
„Napój bananowy”, w którego składzie nie ma ani grama bananów, jest za to sok jabłkowy (96%) oraz aromat i barwik identyczny z naturalnym, co by to nie znaczyło. „Pierogi z mięsem”, w których mięsa jest 12% - mniej niż soi i innych wypełniaczy. „Internet bez limitu”, ale tylko do 20 GB i tylko w zasięgu LTE. „Karta kredytowa bez opłat” z cennikiem pełnym „gwiazdek” i opłat. Te z życia wzięte przykłady pokazują, jak często sprzedawcy, usługodawcy i producenci zastawiają na konsumentów mniej lub bardziej wyrafinowane pułapki.

Niemal każdy znalazł się w sytuacjach zakupowych, które wzbudziły negatywne emocje. Daliśmy się nabrać na nieczyste gierki? Obiecujemy sobie, że następnym razem będziemy ostrożniejsi. Jednak bierność konsumentów jest społecznym przyzwoleniem na nieuczciwość. Stąd konkurs, który ma konsumenckie absurdy przede wszystkim obnażyć i podejmować działania adresowane do konkretnego przedsiębiorcy, działając dla wspólnego dobra.

Federacja Konsumentów ogłosiła konkurs na Konsumencki Absurd Miesiąca. Jego pierwsza edycja kończy się 5 czerwca, ale automatycznie rusza kolejna, która potrwa do 5 lipca. Konkurs kontynuowany będzie w kolejnych miesiącach, aż do grudnia. Są ciekawe nagrody. W I edycji są nimi zegarki sportowe.

Co można zgłaszać? Udokumentowane w jakikolwiek sposób np. zdjęciem lub skanem, naganne zjawiska rynkowe stosowane przez przedsiębiorców wobec konsumentów. W szczególności:

  • przypadki sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, z szeroko rozumianą uczciwością kupiecką,
  • nierzetelne oferty bądź usługi,
  • mogące wprowadzać w błąd,
  • mogące powodować nietypowe zachowania klientów.

Zgłoszenia absurdów konsumenckich można przesyłać w dowolnej postaci do Federacji Konsumentów, najlepiej przez profil Facebook lub na adresy oddziałów regionalnych. W Łodzi to e-mail: lodz@federacja-konsumentow.org.pl.

Oto najnowsze informacje o frekwencji

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie