– Zmiany wprowadzone w lutym były odpowiedzią na postulaty mieszkańców – mówi Bartosz Domaszewicz, radny, przewodniczący doraźnej komisji transportu. – Kilka linii udało się poprowadzić w zbliżonym do oczekiwań przebiegu. Teraz chcielibyśmy przeprowadzić dwuetapowe badania. Pierwszym ich elementem, nieco subiektywnym, będzie ankieta Vox Populi, gdzie poprosimy np. o ocenę skorygowanych tras. Ale zapytamy również, jak łodzianie widzą propozycję nowych rozwiązań, np. wprowadzenie przystanków na żądanie.
To ma być materiał wyjściowy do bardziej obiektywnego i profesjonalnego badania na reprezentatywnej grupie mieszkańców. Bo jak przyznał radny Domaszewicz, zabrakło go przed planowaniem i wprowadzeniem „komunikacyjnej rewolucji”.
Jeden z kluczowych elementów oceny stanu miejskiej komunikacji stanowić będzie badanie potoków i liczby pasażerów na poszczególnych liniach. Jak zapewnia Maciej Sobieraj, wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu, część danych z tak zwanych bramek zliczeniowych zamontowanych w łódzkich autobusach już zebrano.
– Podpisaliśmy także umowę z firmą, która będzie liczyła pasażerów w tramwajach – dodaje dyr. Sobieraj. – Do końca lipca powinniśmy otrzymać pełne wyniki wraz z analizą.
Co wyniknie z tych badań, okaże się. Nie zmienią na pewno faktu, że MPK nie ma już rezerw taboru, który mógłby wyjechać na ulice.
Informacje z Polski:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Projektant gwiazd ostro o stylu Liszowskiej. "Stała się obłym prostokątem"
- Wiemy, ile osób głosowało na Dagmarę Kaźmierską! Tego Pavlović nie przewidziała
- Dni Gąsowskiego w "TTBZ" są policzone?! TAKĄ niespodziankę zgotowała mu produkcja!
- Maja Rutkowski ZROBIŁA TO z premedytacją, teraz się tłumaczy. Okropne, co ją spotkało