Zmiana trasy tramwaju linii 41. W Pabianicach i Ksawerowie rusza wart ponad 173 mln zł remont

Anna Janiszewska
Anna Janiszewska

Wideo

W niedzielę 1 grudnia tramwaj linii 41 kursujący od pl. Niepodległości w Łodzi do pętli przy ul. Wiejskiej w Pabianicach będzie mieć skróconą trasę.

Jest to spowodowane rozpoczynającą się modernizacją linii tramwajowej numer 41 w Ksawerowie i Pabianicach, a także przebudową ul. Warszawskiej w Pabianicach od pętli Duży Skręt do granic Pabianic (w stronę w Łodzi), który rozpoczyna się dzisiaj (ulica Warszawska, którą kursował wcześniej tramwaj, będzie na tym odcinku zamknięta).

Od grudnia tramwajem linii 41 łodzianie dojadą tylko do granic Ksawerowa i Pabianic. Na skrzyżowaniu ulic Łódzkiej i Cegielnianej w Ksawerowie powstanie tymczasowy punkt przesiadkowy. Tutaj będzie można przesiąść się w autobus Miejskiego Zakładu Komunikacji linii Z41 i przejechać nim przez Pabianice aż do przystanku Wiejska/Łaska. Autobus zastępczy pojedzie ul. Partyzancką, następnie skręci w lewo w ul. Sikorskiego i dalej pojedzie trasą tramwaju - ulicami Warszawską, Stary Rynek, Zamkową oraz Łaską.

Tak będzie jednak tylko do marca. Od marca rozpocząć ma się bowiem rozbiórka torowiska w Ksawerowie, a wtedy całą trasą linii 41 (od pl. Niepodległości w Łodzi do przystanku Łaska/Wiejska w Pabianicach) mają kursować autobusy przegubowe łódzkiego MPK.
Od niedzieli w autobusach zastępczych linii Z41 pabianickiego MZK oraz w tramwaju linii 41 będą obowiązywać bilety łódzkie, Wspólny Bilet Aglomeracyjny i Wspólny Bilet Łódzko-Pabianicki.

Utrudnienia potrwają co najmniej kilkanaście miesięcy, a trasa komunikacji zastępczej może ulegać zmianie. Zakończenie remontu ul. Warszawskiej zaplanowano do końca maja przyszłego roku, jednak jest to tylko niewielka inwestycja połączona z wartą ponad 173 mln zł modernizacją linii tramwajowej numer 41 w Ksawerowie i w Pabianicach, która zakończyć ma się dopiero we wrześniu 2021 roku.
W nocy z 29 listopada na 30 listopada autobusy linii N4B bez zmian dojadą z pętli Stoki Skalna do ul. Łódzkiej w Ksawerowie, a dalej ulicami: Partyzancką, Sikorskiego, Nawrockiego, Skargi, Myśliwską i stałą trasą do dworca PKP.

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

ciekawe czemu nie można wybudować zatok dla autobusów , które jako Z będą tamować ruch na drodze i ciągnąć za sobą ogon samochodów. Miał być tramwaj regionalny, a puki co regionalna jest władza Hanki

G
Gość
29 listopada, 10:55, Gość:

dlaczego Zdanowska likwiduje tramwaje przecież sa eko

Czy w tym artykule jest mowa o likwidacji czy remoncie?

G
Gość

dlaczego Zdanowska likwiduje tramwaje przecież sa eko

Dodaj ogłoszenie