Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zima daje się we znaki łódzkim tramwajom i pasażerom

Krzysztof Spychała
W wysłużonych „osiemsetpiątkach” ogrzewanie działa dużo słabiej.
W wysłużonych „osiemsetpiątkach” ogrzewanie działa dużo słabiej.
Tegoroczna zima, choć nie tak znowu ostra, mocno daje w kość pasażerom MPK. Łodzianie narzekają przede wszystkim na niepunktualność tramwajów.

Pasażerowie narzekają na spóźnienia * Motorniczniczowie mówią, że winni są parkujący bezmyślnie kierowcy, korki na ulicach i śnieg.

W wysłużonych „osiemsetpiątkach” ogrzewanie działa dużo słabiej.

- Przecież to nie wina motorniczych - broni pracowników firmy Sebastian Grochala, rzecznik łódzkiego MPK. - W styczniu dosłownie codziennie przejazd tramwajom blokowały źle zaparkowane samochody. Takich przypadków mieliśmy aż 38. A nawet kilkuminutowe zatrzymanie ruchu na jednej linii daje efekt domina i powoduje opóźnienia na innych.

Najgorsze odcinki to ul. Kopernika na wysokości Tobaco Park (16 zdarzeń), ul. Kilińskiego (10) i Gdańska (5). Tylko jednego dnia, 20 stycznia, z tego powodu tramwaje stały w sumie blisko 80 minut!

Ale opóźnienia łapią również z powodu rozjeżdżonego śniegu na zwrotnicach, a przede wszystkim tam, gdzie poruszają się po niewydzielonych torowiskach - auta jeżdżą wolno, więc i tramwaj pełznie w żółwim tempie, spowalnianym w dodatku przez cykl świateł. Tego się później nie da nadrobić, choć motorniczowie, by zmieścić się w rozkładzie, rezygnują z przerwy na pętli. Niestety, z tego powodu czasem nie czekają na biegnącego do tramwaju pasażera...

Najmniej problemów sprawia - jak dotąd - tabor. Z zimowymi warunkami dobrze radzą sobie zarówno wysłużone wagony 805a, jak i niskopodłogowe pesy i cityrunnery (w tych drugich jest zresztą zdecydowanie cieplej w przedziale pasażerskim).

- Nocne spadki temperatury utrudniają poranny rozruch o tyle, że mogą być problemy z elektroniką wewnątrz wagonu - kasownikami czy wyświetlaczami. Z kolei włączenie ogrzewania równocześnie w większej liczbie tramwajów w zajezdni powoduje przeciążenie podstacji trakcyjnej i wyłączenia zasilania - mówi S. Grochala.

W zajezdni przy ul. Telefonicznej trzykrotnie przepaliła się sieć trakcyjna i był to jedyny powód, że kilkadziesiąt tramwajów wyjechało na trasy z dużym opóźnieniem.

Przepis na pyszne faworki

Przepis na kruche chrusty

UCHO PREZESA 5. ODCINEK KTO ODWIEDZIŁ PREZESA W 5. ODCINKU?UCHO PREZESA 5. ODCINEK KTO ODWIEDZIŁ PREZESA W 5. ODCINKU?

ZOBACZ JAKA BĘDZIE POGODA (autor x.news/TVN Meteo)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany