Ziemniaki po bieganiu i na odchudzanie! Po intensywnym wysiłku gwałtownie spada odporność

(MAL)
Po bieganiu należy się solidny posiłek...
Po bieganiu należy się solidny posiłek...
Na zdrową sylwetkę trzeba pracować cały rok, trenując regularnie. Łatwo jest o to w czasie wiosny czy lata, kiedy pogoda zachęca do biegania bądź spacerów. Trudniej jednak zmobilizować się, gdy na zewnątrz ciemno, zimno, pada deszcz lub śnieg. Dietetycy twierdzą, że w utrzymaniu sportowej formy pomóc mogą… ziemniaki.

- Bezpośrednio po mocnym treningu jesteśmy szczególnie narażeni na atak wirusów i bakterii krążących w powietrzu - mówi dietetyk Urszula Somow.

To tzw. „okno immunosupresyjne“ może trwać nawet do kilku godzin po zakończonym wysiłku. Aby zapobiec osłabieniu odporności, należy w ciągu godziny od końca treningu zjeść bogaty w węglowodany posiłek. A w tej roli świetnie sprawdzi się połączenie ziemniaka z jogurtem, kefirem, maślanką czy twarogiem. Korzystna dla zdrowia jest też sałatka z gotowanych ziemniaków i ryby, z fasolą i jajkami.

- Tak skonstruowany posiłek dostarczy energii do pracy układu immunologicznego, odbuduje rezerwy glikogenu mięśniowego oraz pozwoli na regenerację mięśni. Powstająca po ugotowaniu i ostudzeniu ziemniaka skrobia staje się odporna na działanie enzymów trawiennych. W ten sposób przyswaja się z pożywienia mniejszą ilość kalorii - mówi dietetyk.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wiktoria
Ja zastosowałam Slimunox który jest oparty w 100% na naturalnych składnikach. jestem bardzo zadowolona z efektu jaki udało mi się uzyskać
Dodaj ogłoszenie