Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zęby są tak wielkie, że nie mogę zamknąć ust, czyli... skargi na protetyków

(lb)
Zęby są tak wielkie, że nie mogę zamknąć ust – tak umotywował skargę na usługę wykonaną przez protetyka jeden z łódzkich pacjentów. Inny narzeka, że przygryza sobie język i wargi. W tym roku na źle wykonane protezy poskarżyło się w NFZ już siedmiu pacjentów, w ubiegłym 28, a w 2012 r. – 44. Pacjenci najczęściej mają rację.

Miałem przerwę między zębami przednimi, w protezie jej nie ma – skarży się kolejny pacjent. Innemu proteza się odkleja i wypada przy jedzeniu. Czyjaś z kolei jest nieszczelna i gromadzi się pod nią jedzenie.
– Jeśli otrzymamy skargę dotyczącą niedopasowanej protezy, prosimy o jej ocenę konsultanta wojewódzkiego, a pacjent zgłasza się do niego na wizytę wraz z protezą – wyjaśnia Anna Leder, p.o. rzecznik prasowy Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. – Jeśli konsultant potwierdzi, że proteza jest źle wykonana, świadczeniodawca zwraca nam pieniądze za protezę, a pacjent może wykonać ją ponownie w wybranej przez siebie placówce, która ma podpisaną umowę z NFZ.
Uzupełnienie braków zębowych za pomocą protezy całkowitej lub ruchomej częściowej w ramach ubezpieczenia zdrowotnego przysługuje raz na 5 lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany