Miałem przerwę między zębami przednimi, w protezie jej nie ma – skarży się kolejny pacjent. Innemu proteza się odkleja i wypada przy jedzeniu. Czyjaś z kolei jest nieszczelna i gromadzi się pod nią jedzenie.
– Jeśli otrzymamy skargę dotyczącą niedopasowanej protezy, prosimy o jej ocenę konsultanta wojewódzkiego, a pacjent zgłasza się do niego na wizytę wraz z protezą – wyjaśnia Anna Leder, p.o. rzecznik prasowy Łódzkiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ. – Jeśli konsultant potwierdzi, że proteza jest źle wykonana, świadczeniodawca zwraca nam pieniądze za protezę, a pacjent może wykonać ją ponownie w wybranej przez siebie placówce, która ma podpisaną umowę z NFZ.
Uzupełnienie braków zębowych za pomocą protezy całkowitej lub ruchomej częściowej w ramach ubezpieczenia zdrowotnego przysługuje raz na 5 lat.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?