– Smarownice wprowadzamy już od kilku lat, tam, gdzie remontowane były torowiska, ale od niedawna są one zasilane panelami słonecznymi, co znacznie poprawiło ich pracę. Jest mniej awarii – mówi Piotr Gutowski, mistrz Zakładu Torów i Sieci.
Główny sterownik urządzenia i smar w 10-litrowym zbiorniku znajdują się w szafie sterowniczej obok torowiska, na jego łuku. Elektroniczny system uruchamia pompy wtłaczające smar na szyny przy co trzecim przejeździe tramwaju.
Smarownice zastosowano między innymi na torach na skrzyżowaniach ulic: Kopernika i Żeromskiego, Kopernika i Gdańskiej, Łagiewnickiej z Dolnej, Narutowicza i Konstytucyjnej oraz al. Włókniarzy z ul. Limanowskiego.
Będą one także wbudowywane w torowiska na trasie W-Z i w rejonie Fabrycznej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Cichopek i Kurzajewski rozprawiają o... narcyzach! Myślą, jak podać ich do sądu
- Fitkau-Perepeczko nie nosi stanika. Pokazała z bliska, jak wygląda jej dekolt!
- Tak wygląda Bohun z "Ogniem i Mieczem". 60-latek nie przypomina siebie sprzed lat
- Wystrojona Cichopek dystansuje się od Kurzajewskiego na imprezie. Kryzys w niebie?