Zderzenie tramwajów w centrum Łodzi! Ruch wstrzymany! Są ranni. ZDJĘCIA 30.01.2021

(ww), (mt)

Wideo

Zobacz galerię (11 zdjęć)
Po godzinie 16 na ulicy Zachodniej na wysokości centrum handlowego Manufaktura doszło do zderzenia dwóch tramwajów. Czworo pasażerów jest poszkodowanych.

Do wypadku doszło na ul. Zgierskiej między skrzyżowaniem z Drewnowską i Limnowskiego. Tramwaj linii 3 wjechał w jadącego w tym samym kierunku citirunnera linii 11.

W wyniku wypadku poszkodowanych zostało czworo pasażerów. Jedna osoba ma złamany nos. Dwie kolejne mają urazy kończyn.

- Te obrażenia na pewno nie zagrażają ich życiu – uspokaja st. asp. Marzanna Boratyńska z łódzkiej drogówki. Czwarta osoba po przebadaniu została odesłana do domu.

Jakie były przyczyny wypadku? Policja ustaliła, że motornicza linii 3 jechała za szybko. - Motornicza 3 nie dostosowała prędkości do warunków ruchu – informuje st. asp. Boratyńska.

Około godz. 18.30 ruch tramwajów został wznowiony. Jednak z powodu przestoju wiele składów jest opóźnionych.

Na miejsce pojechały wszystkie służby. Ruch tramwajów został wstrzymany. MPK wyznaczyło objazdy:

  • Linia 2, 3A, 3B, 6, 11A, 11B od skrzyżowania Zachodnia-Legionów kursują przez: Legionów, plac Wolności, Nowomiejska, Zgierska, i dalej - linia 2 w stronę ul. Limanowskiego, pozostałe - ul. Zgierską, Dolną i na swoje trasy.
  • Linia 5 od skrzyżowania Kilińskiego-Narutowicza przez Narutowicza, Zieloną, al. Włókniarzy, Limanowskiego na swoja trasę.
  • Linia 1 od skrzyżowania Kilińskiego-Piłsudskiego przez al. Piłsudskiego, al. Kościuszki, Zachodnia, Legionów i Zgierską na na swoje trasy.

Także MPK zbada, dlaczego doszło do wypadku.

- Przyczyny wypadku będą wyjaśniane. Prawdopodobnie powołana będzie komisja - informuje Piotr Wasiak z biura prasowego łódzkiego MPK.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z MIEJSCA WYPADKU - KLIKNIJ W GALERIĘ

Zderzenie tramwajów w centrum Łodzi! Ruch wstrzymany! Są ran...

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Laky

Ojciec niczym, matka niczym, ale synek motorniczym.

k
kiero

Napiszę krótko, "BŁĄD CZŁOWIEKA"

G
Gość
29 stycznia, 17:48, Gość:

To są te nowe 40-letnie tramwaje co mają podobno jakaś fabryczną wadę.

29 stycznia, 20:21, fgt:

1. Po pierwsze NF6D z Bochum sa w wiekszosci z 1992r.. 2. Po drugie Nie rozumiesz defilu co ustalila policja? za szybko jechala korba bez doswiadczenia i to jest przyczyna. Konstazlomy 805N jezdzace po Lodzi sa o wiele starsze roczniki 70-80 i nie posiadaja niskiej podlogi. Nie masz pojecia o temacie to nie pierfol glupot. PS szkoda Citka, bo uszkodzenia spore.

Dobrze że to był citirunner bo ma strefę zgnito i zamortyzował uderzenie. Szkoda ci tramwaju a nie szkoda pasażerów podróżujących złomem?

G
Gość
29 stycznia, 17:48, Gość:

To są te nowe 40-letnie tramwaje co mają podobno jakaś fabryczną wadę.

29 stycznia, 20:20, fgt:

1. Po pierwsze NF6D z Bochum sa w wiekszosci z 1992r.. 2. Po drugie Nie rozumiesz defilu co ustalila policja? za szybko jechala korba bez doswiadczenia i to jest przyczyna. Konstazlomy 805N jezdzace po Lodzi sa o wiele starsze roczniki 70-80 i nie posiadaja niskiej podlogi. Nie masz pojecia o temacie to nie pierfol glupot. PS szkoda Citka, bo uszkodzenia spore.

TRAMWAJE PESA CHARAKTERYSTYKA POJAZDÓW

ODPORNOŚĆ ZDERZENIOWA

Norma EN 15227

Bezpieczeństwo pasażerów oraz motorniczego

poprzez strefę absorpcji energii zderzenia chroniącą przed

skutkami kolizji - zmniejszenie przeciążeń oddziaływających

na pojazd a tym samym na pasażerów oraz motorniczego

znajdujących się wewnątrz pojazdu

Strefa absorpcji

pozwala uniknąć uszkodzeń oraz zniekształceń konstrukcji

pojazdu przy zderzeniu

http://www.pesa.pl/wp-content/uploads/2018/07/tramwaje_PL.pdf

G
Gość
29 stycznia, 22:31, Gość:

Do przetargu na nowe tramwaje dla wrocławskiego MPK stanęła Pesa i Modertrans. Jako najkorzystniejszą przewoźnik właśnie wybrał ofertę drugiej z tych firm, opiewającą na niemal 205 mln złotych.

https://wroclife.pl/nasze-miasto/nowe-tramwaje-wroclaw-wizualizacje/

A tak jest w Łodzi

"Po pierwsze NF6D z Bochum sa w wiekszosci z 1992r.."

G
Gość

Nowoczesne tramwaje to takie co mają:

Hamowanie służbowe realizowane jest przez hamulce elektrodynamiczne, które pozwalają na bezpieczne zatrzymanie także w przypadku wjazdu tramwaju na zwarty odcinek sieci trakcyjnej. W czasie hamowania elektrodynamicznego możliwa jest rekuperacja energii, która musi być zużyta przez inny tramwaj lub odebrana przez przystosowaną do tego podstację zasilającą. W przeciwnym razie, po osiągnięciu napięcia 780 V w sieci trakcyjnej, u[wulgaryzm]miany jest chopper hamowania wytracający nadmiar energii w rezystorach hamowania (RH: 2,4 W, 250 kW)[4]. W wózkach tocznych są hamulce tarczowe aktywne (hamowane przy wzroście ciśnienia w układzie hydraulicznym), uzupełniające w razie potrzeby hamowanie elektrodynamiczne. Każda z osi wózków napędowych posiada pasywny (siłą hamującą jest sprężyna) hamulec tarczowy wykorzystywany jako hamulec postojowy. We wszystkich wózkach znajdują się hamulce szynowe. W sytuacjach awaryjnych wykorzystywane są jednocześnie hamulce wszystkich rodzajów

G
Gość

Najbezpieczniej tramwajem to jeździ się po ulicy Wojska Polskiego i do Pabianic.

G
Gość
29 stycznia, 17:48, Gość:

To są te nowe 40-letnie tramwaje co mają podobno jakaś fabryczną wadę.

29 stycznia, 20:21, fgt:

1. Po pierwsze NF6D z Bochum sa w wiekszosci z 1992r.. 2. Po drugie Nie rozumiesz defilu co ustalila policja? za szybko jechala korba bez doswiadczenia i to jest przyczyna. Konstazlomy 805N jezdzace po Lodzi sa o wiele starsze roczniki 70-80 i nie posiadaja niskiej podlogi. Nie masz pojecia o temacie to nie pierfol glupot. PS szkoda Citka, bo uszkodzenia spore.

29 stycznia, 21:52, Gość:

Od razu można można poznać że to fachowiec z Dyrekcji MPK. To dobrze wiedzieć że jeździmy tramwajami wyprodukowanymi przez tow. E. Gierka bo inaczej musielibyśmy chodzić pieszo i mieszkalibyśmy po mostami. Tramwaj nówka z 92 roku to prawie 30-lat. Nowe tramwaje stoją w zajezdniach bo niema części do nich, a naprawić pilnikiem się nie da, tak jak to można zrobić w tramwaju z przed, jak się okazuje 50-u lat. Jaka rozwojowa firma a jak się unosi jeszcze gotów się obrazić. Za Prezydenta Miasta Łodzi J. Kropiewnickiego tramwaje jeździły co 10 min od wyjazdów 4:00 do zjazdów na zajezdnie 23:00.

A policja to se może ustalać, od kiedy to policja zajmuje się diagnostyką pojazdów szynowych, co najwyżej sprawdziła sprawdziła termin następnych badań technicznych. młotku.

29 stycznia, 22:03, Gość:

Jechała za szybko, wyjaśniła policja. Jakby stała w miejscu, a nie jechała i najlepiej na terenie Huty Katowice to by nic się nie stało.

Policja to potrafi sprawdzić czy samochód ma odpowiednio głęboki bieżnik, a czy potrafi sprawdzić czy w tramwaju jest piasek?

G
Gość
29 stycznia, 17:48, Gość:

To są te nowe 40-letnie tramwaje co mają podobno jakaś fabryczną wadę.

29 stycznia, 20:21, fgt:

1. Po pierwsze NF6D z Bochum sa w wiekszosci z 1992r.. 2. Po drugie Nie rozumiesz defilu co ustalila policja? za szybko jechala korba bez doswiadczenia i to jest przyczyna. Konstazlomy 805N jezdzace po Lodzi sa o wiele starsze roczniki 70-80 i nie posiadaja niskiej podlogi. Nie masz pojecia o temacie to nie pierfol glupot. PS szkoda Citka, bo uszkodzenia spore.

29 stycznia, 21:52, Gość:

Od razu można można poznać że to fachowiec z Dyrekcji MPK. To dobrze wiedzieć że jeździmy tramwajami wyprodukowanymi przez tow. E. Gierka bo inaczej musielibyśmy chodzić pieszo i mieszkalibyśmy po mostami. Tramwaj nówka z 92 roku to prawie 30-lat. Nowe tramwaje stoją w zajezdniach bo niema części do nich, a naprawić pilnikiem się nie da, tak jak to można zrobić w tramwaju z przed, jak się okazuje 50-u lat. Jaka rozwojowa firma a jak się unosi jeszcze gotów się obrazić. Za Prezydenta Miasta Łodzi J. Kropiewnickiego tramwaje jeździły co 10 min od wyjazdów 4:00 do zjazdów na zajezdnie 23:00.

A policja to se może ustalać, od kiedy to policja zajmuje się diagnostyką pojazdów szynowych, co najwyżej sprawdziła sprawdziła termin następnych badań technicznych. młotku.

Jechała za szybko, wyjaśniła policja. Jakby stała w miejscu, a nie jechała i najlepiej na terenie Huty Katowice to by nic się nie stało.

G
Gość
29 stycznia, 17:48, Gość:

To są te nowe 40-letnie tramwaje co mają podobno jakaś fabryczną wadę.

29 stycznia, 20:21, fgt:

1. Po pierwsze NF6D z Bochum sa w wiekszosci z 1992r.. 2. Po drugie Nie rozumiesz defilu co ustalila policja? za szybko jechala korba bez doswiadczenia i to jest przyczyna. Konstazlomy 805N jezdzace po Lodzi sa o wiele starsze roczniki 70-80 i nie posiadaja niskiej podlogi. Nie masz pojecia o temacie to nie pierfol glupot. PS szkoda Citka, bo uszkodzenia spore.

29 stycznia, 21:52, Gość:

Od razu można można poznać że to fachowiec z Dyrekcji MPK. To dobrze wiedzieć że jeździmy tramwajami wyprodukowanymi przez tow. E. Gierka bo inaczej musielibyśmy chodzić pieszo i mieszkalibyśmy po mostami. Tramwaj nówka z 92 roku to prawie 30-lat. Nowe tramwaje stoją w zajezdniach bo niema części do nich, a naprawić pilnikiem się nie da, tak jak to można zrobić w tramwaju z przed, jak się okazuje 50-u lat. Jaka rozwojowa firma a jak się unosi jeszcze gotów się obrazić. Za Prezydenta Miasta Łodzi J. Kropiewnickiego tramwaje jeździły co 10 min od wyjazdów 4:00 do zjazdów na zajezdnie 23:00.

A policja to se może ustalać, od kiedy to policja zajmuje się diagnostyką pojazdów szynowych, co najwyżej sprawdziła sprawdziła termin następnych badań technicznych. młotku.

Tak a teraz na tramwaj czeka się 20 min i niewiesz czy dojedziesz. W innych miastach noce autobusy częściej kursują.

G
Gość
29 stycznia, 17:48, Gość:

To są te nowe 40-letnie tramwaje co mają podobno jakaś fabryczną wadę.

29 stycznia, 20:21, fgt:

1. Po pierwsze NF6D z Bochum sa w wiekszosci z 1992r.. 2. Po drugie Nie rozumiesz defilu co ustalila policja? za szybko jechala korba bez doswiadczenia i to jest przyczyna. Konstazlomy 805N jezdzace po Lodzi sa o wiele starsze roczniki 70-80 i nie posiadaja niskiej podlogi. Nie masz pojecia o temacie to nie pierfol glupot. PS szkoda Citka, bo uszkodzenia spore.

Od razu można można poznać że to fachowiec z Dyrekcji MPK. To dobrze wiedzieć że jeździmy tramwajami wyprodukowanymi przez tow. E. Gierka bo inaczej musielibyśmy chodzić pieszo i mieszkalibyśmy po mostami. Tramwaj nówka z 92 roku to prawie 30-lat. Nowe tramwaje stoją w zajezdniach bo niema części do nich, a naprawić pilnikiem się nie da, tak jak to można zrobić w tramwaju z przed, jak się okazuje 50-u lat. Jaka rozwojowa firma a jak się unosi jeszcze gotów się obrazić. Za Prezydenta Miasta Łodzi J. Kropiewnickiego tramwaje jeździły co 10 min od wyjazdów 4:00 do zjazdów na zajezdnie 23:00.

A policja to se może ustalać, od kiedy to policja zajmuje się diagnostyką pojazdów szynowych, co najwyżej sprawdziła sprawdziła termin następnych badań technicznych. młotku.

Dodaj ogłoszenie