Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zbyt wysokie oferty na remont torowiska. Stan torów jest fatalny

(ao)
W czwartek zakończyło się składanie ofert na modernizację linii tramwajowej 41 w Pabianicach i Ksawerowie. Na realizację projektu pod nazwą „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice - Ksawerów” chętne były cztery firmy.

Jednak ich oferty były zbyt wysokie. Miasto planowało przeznaczyć na ten cel ok. 145 mln zł (w tym 87 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej), tymczasem najtańsza oferta konsorcjum firm, którego liderem jest PROGREG Infracity Sp. z o.o. wynosiła o blisko 30 milionów za dużo - 173.772.114,17 zł. Do przetargu zgłosiło się też konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o., które zaproponowało kwotę 198.770.348,70 zł. Najdroższe oferty złożyły: ZUE SA, na kwotę 289.830.368,20 zł i Budimex SA, na kwotę aż 382.974.063,22 zł.

- Oferty będą analizowane, w najbliższym czasie wspólnie z naszym partnerem z Ksawerowa podejmiemy decyzję, co dalej - skomentował prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz.

Wygląda na to, że na kolejny krok, czyli podpisanie umowy i rozpoczęcie inwestycji, trzeba będzie jeszcze poczekać.

Ta inwestycja to największy projekt w historii Pabianic. Torowisko od lat popada w ruinę. Najgorszy jest odcinek od starego miasta do centrum Pabianic. W okolicy zamku, fragmenty pokruszonego torowiska leżą na ulicy, a po dziurach strach przejechać samochodem. W kość daje też kierowcom brukowany fragment ul. Zamkowej, od kościoła NMP do ul. Łaskiej, miejscami „pofalowany” tak, że nie sposób spokojnie przejechać autem.

- Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i wykonanie kompleksowej przebudowy linii tramwajowej na odcinku od Małego Skrętu (granica Łodzi i Ksawerowa) do pętli przy ulicy Wiejskiej w Pabianicach, bez pętli Duży Skręt. Prowadzona jest w partnerstwie z gminą Ksawerów. Inwestycja przewiduje m.in. przebudowę układu torowego wraz z niezbędną infrastrukturą - informuje Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

W Pabianicach powstanie wspólny pas autobusowo--tramwajowy na ul. Zamkowej, Stary Rynek i części ul. Warszawskiej. Przedsięwzięcie obejmuje ponadto przebudowę układu drogowo-torowego i skrzyżowań, w tym kompleksową przebudowę ulic Zamkowej (zniknie brukowana kostka), Stary Rynek i Warszawskiej, na odcinku od ulicy Łaskiej do ulicy Sikorskiego. Jezdnia ograniczona zostanie do jednego pasa ruchu w każdą stronę.

Pomyślano także o rowerzystach. Na odcinku 1,5 km od ul. Zielonej do ul. Stary Rynek powstanie asfaltowa droga rowerowa. Oprócz tego, projekt zakłada montaż tablic dynamicznej informacji pasażerskiej z monitoringiem wizyjnym, oświetlonych zostanie 20 przejść dla pieszych.

Pogoda na poniedziałek:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany