Niski i ciasny wiadukt kolejowy nad ul. Łódzką na zgierskim Kuraku zostanie wyburzony i zbudowany na nowo. Wreszcie znalazły się pieniądze na przebudowę tego wąskiego gardła, gdzie ciężarówki wiele razy zawadzały o górną belkę, bo prześwit wynosił tylko 3,6 metra. Zanim to jednak nastąpi, kierowców czeka pół roku poważnych utrudnień, korków i objazdów.
Roboty mają ruszyć niebawem, a potrwają około pół roku. Będzie sporo problemów z podróżowaniem drogą krajową nr 91 pomiędzy Łodzią a Zgierzem.
Czytaj więcej na następnej karcie
–Na czas rozbudowy wiaduktu wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu – informuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Pierwszego nocnego zamknięcia należy się spodziewać między 16 a 20 września. Kolejne całkowite zatrzymania ruchu nastąpią między 14 i 18 października oraz między 4 i 8 listopada. Do połowy przyszłego roku przewidziane są jeszcze cztery zamknięcia. Druga faza organizacji ruchu będzie obowiązywała między 23 a 29 września oraz między 18 a 24 listopada. Wówczas po drodze krajowej 91 ruch będzie odbywał się jednokierunkowo (ze Zgierza w stronę Łodzi), a samochody pojadą objazdami.
Czytaj więcej na następnej karcie
Dla aut osobowych i ciężarowych do 3,5 tony wyznaczono objazd ulicami Chełmską, Łagiewnicką i Długą, a dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony ulicami Okulickiego, Sianokosy, Konstantynowską i Śniechowskiego. W pozostałym okresie trwania remontu ruch po DK 91 będzie się odbywał normalnie.
Co istotnie dla pasażerów komunikacji miejskiej, przez cały czas prowadzenia prac autobusy Z45 i Z46 oraz busy będą jeździły swoimi noralnymi trasami.
Przebudowa wiaduktu nad ul. Długą to część rewitalizacji linii kolejowej z Łodzi Kaliskiej do Zgierza. W jej ramach zostana także przebudowane dworce Łódź Żabieniec i Zgierz. Po zakończeniu remontu wiaduktu na ul. Łódzkiej kolej planuje podobne prace na wiadukcie na ul. Długiej. Obydwa wiadukty zostaną poszerzone i podwyższone, pojawia się pod nimi chodniki i ścieżka dla rowerów. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.