Aby możliwie je zminimalizować, po zachodniej stronie DK1 (w rejonie outletu) zbudowano by – pass, który wspomagać będzie ruch w stronę Katowic. Dzięki temu kierowcy jadący w obu kierunkach będą mieć do dyspozycji po dwa pasy ruchu. W normalnych warunkach mają po trzy. Zwężenie drogi krajowej zatem mimo wszystko nastąpi, ponadto w rejonie prac obowiązywać ma ograniczenie prędkości do 60 km/h. Korków pewnie nie da się całkiem uniknąć.
- Po poniedziałkowym zamknięciu wschodniej części drogi 2 – 3 dni zajmie zbieranie asfaltu, potem będziemy już robić wykop – mówi Grzegorz Sapiński, kierownik projektu z ramienia inwestora, tj. holdingu Ptak.
Gdy część tunelu przebiegająca pod jezdnią wiodącą do Łodzi będzie już gotowa, ruch drogowy zostanie tu przywrócony, a fachowcy przeniosą się z wykopami na drugą stronę DK1 – wtedy ona będzie zamknięta. By – pass ma funkcjonować do końca zmienionej organizacji ruchu. Etap budowy tunelu wymagający prac na drodze krajowej zakończy się na przełomie października i listopada.
Podziemna droga ma być gotowa do końca roku. Będzie miała 200 m długości, a jej wyloty znajdować się będą przy restauracji KFC i w sąsiedztwie outletu. Tunel zaprojektowano z myślą o samochodach osobowych i busach (tirom wjazd wzbroniony) oraz pieszych, dla których zostanie zbudowany chodnik.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Komunie dzieci gwiazd są jak wesela. Najpierw ciało Chrystusa, potem DMUCHANY ZAMEK
- Ujawniamy listę klientów internetowej szamanki! Gwiazdy telewizji i żony piłkarzy...
- Tak żyje "Biały Cygan" Bogdan Trojanek. Zna Viki Gabor, adoptował dziecko z klasztoru
- Skrzynecka przesadza z retuszem? Tak wymalowała się na wycieczkę. Jak w tym chodzić?