Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zamiast na ulicach miasta, w internecie, czyli Kultugranty 2.0 w nowej odsłonie

Agnieszka Jedlińska
Agnieszka Jedlińska
Ponad 30 projektów zostanie zrealizowanych w ramach tegorocznej, czwartej edycji programu „Kultugranty 2.0.”. W tym roku wszystkie projekty to kreacje wirtualne i będzie je można oglądać jedynie w internecie. To odpowiedź organizatorów z Łódzkiego Centrum Wydarzeń na ogromną aktywność łódzkich twórców w sieci. Termin realizacji wytypowanych projektów mija z końcem sierpnia. „Kultugranty 2.0.” to program wspierający twórców i artystów oraz organizacje zajmujące się projektami kreatywnymi. Do wyścigu o 5 tysięcy złotych zgłoszono ponad 100 artystycznych pomysłów. – Obserwując aktywność artystów w sieci oraz reakcję widzów na te prezentacje zmieniliśmy formułę i dofinansować twórczość artystów działających w internecie, żeby tez pomóc im przetrwać ten niezwykle trudny czas – mówi Maciej Łaski, dyrektor Łódzkiego Centrum Wydarzeń. W programie m.in. cykl koncertów na żywo Macieja Tubisa w ciekawych architektonicznie łódzkich przestrzeniach, internetowy spektakl dla dzieci „Baśń się plecie” Urszuli Binkowskiej, „Sezon ogórkowy” mini serial lalkowy Marii Janus, czy „Spożywczy bigiel, mrożące sok w listkach przygody Szpinaka Alberta” Hanny Matusiak

- Jednym z projektów na styku kultury i partycypacji społecznej, który zdecydowaliśmy się wyróżnić jest „Szlakiem ginących zawodów”, czyli dwa wirtualne spacery po zakładach rzemieślniczych. To też element łódzkiego krajobrazu i łódzkiej kultury, który może stanowić znaczące wsparcie dla przedstawicieli ginących zawodów w tym wymagającym czasie.” – mówi Daria Głowacka z Łódzkiego Centrum Wydarzeń.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Instahistorie z VIKI GABOR

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany