Zakupy: Przyszła moda na e-rowery

Zbigniew Biskupski (AIP)
Polska Press
W Europie sprzedaje się już rocznie 3 mln rowerów z napędem elektrycznym, a popyt rośnie bardzo dynamicznie. Dzięki temu światowi liderzy w produkcji napędu: Bosch i Shimano coraz szybciej udoskonalają osprzęt pozwalający bez wysiłku i ekologicznie przemieszczać się najpopularniejszym jednośladem.

- O skali powodzenia systemów Boscha świadczy najlepiej to, że firma musiała przełożyć o rok plany wejścia na rynek amerykański. Zapotrzebowanie przerosło po prostu ich prognozy oraz produkcyjne możliwości – mówi Ireneusz Miśkowiec, menedżer ds. sprzedaży i produktów w Kreidler Polska.

Każdego roku na świecie sprzedaje się coraz więcej rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Rośnie też rynek tego rodzaju systemów. W Europie najmocniejszą pozycję ma obecnie niemiecki Bosch, ale silnie w produkcję jednostek wspomagania angażują się także Japończycy z Shimano, firmy będącej największym producentem rowerowego osprzętu w globalnej skali.

Szacuje się, że tylko na kontynencie europejskim rocznie nabywców znajduje obecnie ok. 3 mln rowerów elektrycznych, a popyt na nie stale wzrasta.

W porównaniu do tradycyjnego roweru jednoślad z elektryczną asystą wyróżnia się przede wszystkim obecnością elektrycznego układu wspomagania. W produkcji takich jednostek specjalizuje się kilka dużych firm, w tym głównie Bosch, Shimano, Panasonic i Yamaha.

Imprezy na weekend 8-9 sierpnia w Łodzi [LISTA]

Największy udział w rynku europejskim ma od kilku lat Bosch, który rozpoczął produkcję jednostek wspomagania elektrycznego już w 2009 r. Od tego czasu jego systemy zdobyły mocną pozycję i są wykorzystywane przez ponad 70 rowerowych producentów. W rocznej skali popyt na produkty Boscha sięga nawet 1 mln sztuk. Na terenie Polski sprzęt ten – m.in. serie Performance, Active i Cruise – można znaleźć np. w rowerach elektrycznych niemieckiej marki Kreidler.

Na rynku e-rowerów coraz śmielej radzi sobie też Shimano. Japońska firma, która jest największym na świecie producentem osprzętu rowerowego, stale rozwija swój flagowy system, czyli Shimano STEPS. Na razie jednak jednostka ta cieszy się mniejszą popularnością wśród producentów e-rowerów.

Obie dominujące na rynku firmy zaprezentowały w ostatnim czasie nowe wersje swoich systemów na 2016 r.

Japończycy postawili na połączenie jednostek z piastami kompatybilnymi z systemem cyfrowego zarządzania rowerem Shimano Di2, co ma dać w efekcie bardziej precyzyjną, automatyczną zmianę przełożeń. Przewidziano ponadto np. zwiększenie funkcjonalności wyświetlacza komputera pokładowego oraz umożliwienie, za pomocą nowego rodzaju mocowania, ładowania baterii bez usuwania jej z roweru.

Bosch zapowiedział z kolei m.in. wprowadzenie nowej serii Performance Line CX z poprawioną wydajnością oraz mniejszą obudową. Na rynek trafią też bardziej pojemne baterie, które stworzono z myślą o dłuższych wyprawach rowerowych. Więcej możliwości mają oferować również elektroniczny system zmiany biegów eShift oraz komputer pokładowy Nyon.

IMGW ostrzega przed upałami. W sobotę nawet 40 stopni [x-news]:

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
KOLARZ
musisz mi wierzyć bo nie zależy mi na tym, jeżdżę od dziecka dla swojej przyjemności (teraz jestem po sześćdziesiątce). Zapraszam na przejażdżkę a przekonasz się że jednak spokojnie przejeżdżam takie dystanse nawet w obecnych upałach. I nie jestem jedynym. Pozdrawiam
p
pies na baby
zaganiacza to powinienem duzo jezdzic zwyklym rowerem ,Spale tluszcz z brzucha w ktorym utopiona fujara traci 10 cm swojego potencjalu
R
Rowerzysta
Znam dwóch rowerzystów - emerytów, którzy jeżdżą ponad 100km. Jeden nazywa się Szurkowski.
Albo jesteś trzecim, albo jeździsz 2x krótsze trasy i masz 2x mniej lat.

Niezależnie od tego WIĘKSZOŚĆ seniorów nie ma takiej kondycji.
Na szczęście (dla ciebie) korzystanie z e-roweru nie jest obowiązkowe, to opcja.
K
KOLARZ
jestem emerytem i doceniam plusy e-roweru jednak sam wolę jeździć na zwykłym. Dopóki zdrowie dopisuje i jestem w stanie przejechać 100 i więcej km nie będę się przesiadał! Pozdrawiam
R
Rowerzysta
Ja mam często ten problem: na fajną wycieczkę jadę sam, bo 40km po lesie to dla niektórych za dużo.

Taki rower to nadal pedałowanie!!! Tylko momentami jest nieco lżej.
Dla emeryta jak znalazł i tylko emerytów widywałem na takich rowerach.

Niestety to droga zabawka. Droższa od chińskiego skutera.
E
E jak elektryczny
Literka E nie jest zastrzeżona dla Ekologów i wariatów podających się za ekologów.
Mamy e-bilet, e-mail i e-rower. Dwa pierwsze są elektroniczne, rower zaś elektryczny.

A czy to ekologiczne? To już dziennikarz napisał, tylko raz. Za to wielokrotnie użył słowa 'elektryczny'.

Nota bene, jeśli ktoś używa takiego pojazdu zamiast samochodu, to skutek ekologiczny jest dodatni.
...
Bo cały dzień trolujesz.
p
pedalot
kierowcy mają już to od dawna i także bez czujnika.
T
Topik
pary w nogach to pedałowania mi nie brakuje :)
Ł
Łukasz
Mi tam się podoba.
Miałem okazję testować i stwierdzam,że fajna sprawa.
p
podpis
Ludzie niebawem beda mogli tylko siedziec i wpi e rda lac i patrzec czy rowno rosna... Rower ich sam zawiezie. Najlepiej zeby mial jeszcze czujnik i sam znal przepisy ruchu drogowego ..
e
e-rowery to bzdury
Elektryczny rower ekologiczny? Tak samo ekologiczny jak samochód elektryczny tylko zapewne zapomnieli że energię do tych baterii czerpie się z elektrowni które w naszym kraju nie są zbytnio ekologiczne i po co takim e-rowerem przyczyniać się do jeszcze wierszem zużycia prądu
e
e-rowery to bzdury
Elektryczny rower ekologiczny? Tak samo ekologiczny jak samochód elektryczny tylko zapewne zapomnieli że energię do tych baterii czerpie się z elektrowni które w naszym kraju nie są zbytnio ekologiczne i po co takim e-rowerem przyczyniać się do jeszcze wierszem zużycia prądu
O
Opasły Sanczo
żeby się nie trzeba było za bardzo męczyć na siłowni; nie lubię się pocić :/
Dodaj ogłoszenie