Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zajrzeliśmy na budowę dworca Łódź Fabryczna [zdjęcia]

jed
Budowa dworca Łódź Fabryczna
Budowa dworca Łódź Fabryczna Maciej Stanik
Na czterech podziemnych peronach nowego dworca Łódź Fabryczna trwa układanie torów i płytek granitowych na trakcie dla pieszych. Zamontowano już windy oraz ruchome schody. – Mamy za sobą 80 procent prac – ocenia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA. – Trwa budowa ostatniego odcinka tunelu.

Na głębokości 16 metrów pod ziemią wczoraj koparki przebiły tunel od strony ul. Kopcińskiego. To oznacza, że cały podziemny węzeł jest już przejezdny, choć na razie tylko dla maszyn budowlanych.
krótkie życzenia na urodziny
– Najpierw trzeba było wzmocnić wiadukt na ul. Kopcińskiego, żeby nie runął w trakcie tej operacji, a gdy to się udało, zaczęliśmy się przebijać do ul. Niciarnianej – poinformował Stefan Sekuterski, kierownik projektu.

W podziemnej pasażerskiej części dworca do przeprowadzenia zostały już jedynie prace wykończeniowe. Kończy się szklenie kopuły (położono większość z 10 tys. płyt), a rozpoczęło się układanie płytek granitowych, którymi wyłożone będzie całe wnętrze – podłogi i ściany.

Trwa budowa podziemnych tuneli w kierunku Warszawy oraz węzła zwrotnic. Zbliża się budowa 3-poziomowego węzła ulic Nowotargowa – Węglowa wraz z platformami dla autobusów oraz parkingiem dla podróżnych.
Na budowie pracuje ok. 1300 fachowców. Wszystko ma być gotowe 30 września 2016 roku. Koszt powstania najnowocześniejszego i największego dworca w Europie to 1 miliard 750 milionów zł.
ŻYCZENIA NA ŚLUB. WIERSZYKI ŚLUBNE [ŚMIESZNE, KRÓTKIE]

Burze w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany