Zachodnia obwodnica Łodzi na finiszu. Budowa S14 idzie zgodnie z planem. Kiedy koniec? Sprawdziliśmy

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Udostępnij:
- Jesteśmy zaawansowani w budowie na około 80 procent - mówi Wojciech Kwiatkowski, inspektor nadzoru. - Roboty ziemne są już praktycznie zakończone, trwają jeszcze prace budowlane na niektórych obiektach inżynierskich, trwa montaż słupów pod ekrany dźwiękochłonne oraz siatek zabezpieczających przed wtargnięciem zwierząt.

Za pół roku powinniśmy przejechać całą zachodnią obwodnicą Łodzi, czyli drogą ekspresową S14. Jej pierwszy, 12-kilometrowy odcinek od Lublinka do węzła Aleksandrów Łódzki został oddany do użytku pod koniec czerwca. Teraz trwają intensywne prace na drugim, liczącym 16 km odcinku - od węzła Aleksandrow do Emilii, gdzie nowa droga ma się połączyć z autostradą A2 oraz drogą krajową nr 91.

- Jesteśmy zaawansowani w budowie na około 80 procent - mówi Wojciech Kwiatkowski, inspektor nadzoru. - Roboty ziemne są już praktycznie zakończone, trwają jeszcze prace budowlane na niektórych obiektach inżynierskich, trwa montaż słupów pod ekrany dźwiękochłonne oraz siatek zabezpieczających przed wtargnięciem zwierząt.

Wykonawcą północnego odcinka S14 jest chińska firma Stecol Corporation. Stara się ona o zwiększenie kwoty kontraktu o 10 procent, ze względu na wzrost cen materiałów, paliw i robocizny. Rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad trwają, jednak zagrożenia zatrzymaniem robót nie ma.

- Firma Stecol to światowy potentat budowlany, obecny na wielu kontraktach - mówi Artur Zając, kierownik budowy. - Jesteśmy w stanie finansować budowę przez jakiś czas w oczekiwaniu na dodatkową transzę pieniędzy.

Roboty na S14 toczą się w wielu miejscach. Najbardziej zaawansowany jest fragment pomiędzy Emilią a Zgierzem. Są tu już gotowe obydwie jezdnie, położono na nich także ostatnią, ścieralną warstwę asfaltu.

- Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem, a przewidywanym terminem oddania całej S14 do użytku jest kwiecień 2023 roku - informuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA. - Nieco później budowany będzie łącznik pomiędzy węzłem Emilia a Słowikiem i DK91. W późniejszym terminie powstanie także zjazd z węzła Aleksandrów w kierunku ulicy Szczecińskiej.

Z nowego odcinka S14 będzie można zjechać w Zgierzu na DK71. Stąd miał też wychodzić łącznik do alei Włókniarzy, ale jego budowy zaniechano ze względu na protesty mieszkańców.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Nielegalna aneksja terytoriów Ukrainy - video flesz

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
21 września, 18:53, Marlena vel Daga:

Pamiętajmy, że gdyby nie PiS to dawno jechalibyśmy całą S14 aż do A2.

I to nie w ubogiej wersji bez pełnego węzła w Emilii jak obecnie.

22 września, 5:41, Rodowity:

S p i e r d a l a j pełowski pelikanie

Piedrolisz przygłupie

G
Gość
22 września, 11:35, Marta:

Bez łącznika Radogoszcz - przedłużenie Włókniarzy do S14 - Zgierska nadal będzie zakorkowana!

Ignorować debila

M
Marta
Bez łącznika Radogoszcz - przedłużenie Włókniarzy do S14 - Zgierska nadal będzie zakorkowana!
S
Sandra
21 września, 18:53, Marlena vel Daga:

Pamiętajmy, że gdyby nie PiS to dawno jechalibyśmy całą S14 aż do A2.

I to nie w ubogiej wersji bez pełnego węzła w Emilii jak obecnie.

22 września, 10:08, Gość:

Gdyby nie rządowe pieniądze, to byś "pojechała", nieogolonym, zarośniętym zadem, po prześcieradle:)

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/56,35136,20983112,droga-s14-domknie-ring-wokol-lodzi-co-to-oznacza.html

Brednie. To PiS po dojsciu do władzy zerwał przetargi a potem długo się chandryczył z funduszami. A czas uciekał.

Dodatkowo zubożył pierwotne plany i np. teraz aby wjechać na A2 trzeba ZJECHAĆ z trasy szybkiego ruchu S14 i wjechać zwykłą szosą na A2.

To jest pomysł i wykonanie wyłącznie PiSowskie.

G
Gość
21 września, 18:53, Marlena vel Daga:

Pamiętajmy, że gdyby nie PiS to dawno jechalibyśmy całą S14 aż do A2.

I to nie w ubogiej wersji bez pełnego węzła w Emilii jak obecnie.

Gdyby nie rządowe pieniądze, to byś "pojechała", nieogolonym, zarośniętym zadem, po prześcieradle:)

https://lodz.wyborcza.pl/lodz/56,35136,20983112,droga-s14-domknie-ring-wokol-lodzi-co-to-oznacza.html

R
Rodowity
21 września, 18:53, Marlena vel Daga:

Pamiętajmy, że gdyby nie PiS to dawno jechalibyśmy całą S14 aż do A2.

I to nie w ubogiej wersji bez pełnego węzła w Emilii jak obecnie.

S p i e r d a l a j pełowski pelikanie

M
Marlena vel Daga
Pamiętajmy, że gdyby nie PiS to dawno jechalibyśmy całą S14 aż do A2.

I to nie w ubogiej wersji bez pełnego węzła w Emilii jak obecnie.
Więcej informacji na stronie głównej Express Ilustrowany
Dodaj ogłoszenie