Wymieniają blachy na zabytkowym parowozie, który w przyszłym roku będzie ciągnął wagony kolejki wąskotorowej w Rogowie

Karolina Brózda
Karolina Brózda
Udostępnij:
Wolontariusze opiekujący się wąskotorową kolejką w Rogowie nieustannie pracują przy odnawianiu zabytkowego parowozu Px48-1911. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, parowóz zacznie kursować na jej trasie w przyszłym roku.

Gotowy jest materiał na wszystkie wstawki blach kotłowych, które trzeba wymienić. Trwa nitowanie i spawanie blach stojaka kotła, w którym następnie będzie zabudowywana skrzynia ogniowa, czyli najgorętsze miejsce parowozu.

Ostatni czynny parowóz zakończył służbę na rogowskiej kolei w 1976 roku. Od tamtej pory wszystkie pociągi były obsługiwane lokomotywami spalinowymi, a pociągi parowe były organizowane tylko na specjalne okazje:

  • w 1995 roku na cykl imprez organizowanych przez PKP (parowóz Px48-1752 pożyczony z Kolei Ełckiej);
  • w 1996 roku na rajd organizowany przez CAAR i PSMK (parowóz Las 1984 z PSMK);
  • w 2015 roku na organizowane przez Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych obchody jubileuszu 100-lecia kolei (parowóz Kp4-3772 z Kolei Bieszczadzkiej).

Remont parowozu jest prowadzony dzięki środkom finansowym budżetu państwa, powiatu rawskiego, gminy Rogów, Samorządowego Stowarzyszenia Rozwoju Ziemi Rawskiej oraz Fundacji Polskich Kolei Wąskotorowych.

Paszport covidowy z krótszą datą ważności

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie