Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Zastanawiasz się nad pomysłem na trasę rowerową w woj. łódzkim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Proponujemy pomysły na trasy rowerowe. Mogą mieć różne stopnie trudności czy odległości, dzięki temu każdy może znaleźć coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. łódzkim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe w woj. łódzkim warto sprawdzić w weekend.

Spis treści

Trasy rowerowe w woj. łódzkim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. łódzkim, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Nim wyruszysz w drogę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 27 kwietnia w woj. łódzkim ma być od 8°C do 18°C. Nie powinno padać. W niedzielę 28 kwietnia w woj. łódzkim ma być od 8°C do 21°C. Nie powinno padać.

🚲 Trasa rowerowa: Kampinoski Szlak Rowerowy

• Początek trasy: Bolimów
  • Dystans: 159,25 km
  • Czas trwania wyprawy: 10 godz. i 13 min.
  • Przewyższenia: 42 m
  • Suma podjazdów: 738 m
  • Suma zjazdów: 738 m

Trasę dla rowerzystów poleca Rooxky

Pełny Kampinoski Szlak Rowerowy (144,5 km) + dojazd.

Szlak przebiega na terenie i w otulinie Kampinoskiego Parku Narodowego. Na trasie znajdziecie leśne ścieżki, polne drogi, drogi bite i asfaltowe; te ostanie zawsze o małym natężeniu ruchu.

Szlak jest łatwy do przejechania, a skalę trudności zawyża jedynie dystans do pokonania, gdy chcecie to zrobić za jednym razem. Tak zrobiłem ja, więc nie doradzę w kwestii ewentualnych noclegów.

Na trasie Szlaku słynnych kampinoskich piachów jest naprawdę niewiele - kilka, może kilkanaście minut zmagań na kilka dobrych godzin wycieczki. To zależy zapewne od pory roku i pogody, ale ja przejechałem tę trasę dwukrotnie, za każdym razem w piękną i suchą pogodę mimo początku października, więc obecność piachu sprawdziłem empirycznie.

Niestety - jak bywa na wielu szlakach rowerowych w całej Polsce - nie wszędzie można liczyć na porządne oznakowanie. Zwłaszcza w zachodniej części Szlaku (gdzie zapewne rowerzyści, zwłaszcza ci ze stolicy, docierają najrzadziej, a Szlak mało lub wcale nie uczęszczany), oznakowanie miejscami jest mizerne lub natknąć się na nie nie sposób. Wymieniam 3 takie miejsca w moich waypointach.

Podany czas przejazdu to (jak to w Traseo) czas wycieczki łącznie z postojami. Jeśli odliczyć posiłki, odpoczynki, zwiedzanie (niewiele w moim przypadku) i robienie zdjęć, w ruchu przebywałem 8 h i 47 min. przy średniej 18km/h. To istotna informacja dla każdego, kto zechce zaliczyć KSR jednorazowo. Na pewno trzeba zarezerwować 10 godzin; ja pokonując Szlak w październiku wyjechałem za późno, bo przed 9-tą rano i do końca Szlaku dojeżdżałem o zmroku z duszą na ramieniu, że przeoczę oznakowanie. Do domu zostało mi jeszcze kilka kilometrów i te przejechałem już po zmroku, całe szczęście w świetle lamp miasta.

Tak czy owak - WARTO! Zadowolenie z zaliczenia KSR za jednym zamachem - bezcenne!

Link do strony KSR:

🚲 Trasa rowerowa: Jura północna 2

• Początek trasy: Radomsko
  • Dystans: 35,04 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 30 min.
  • Przewyższenia: 153 m
  • Suma podjazdów: 1 318 m
  • Suma zjazdów: 1 205 m

Utor poleca tę trasę rowerzystom

W zamierzeniach trasa miała poprowadzić do kilku miejsc zabytkowych bądź pamięci, stosunkowo niewymagającymi wysiłku drogami, z widokiem na okolicę. Odcinek ze stacji Podlesie PKP do wsi o tej nazwie pominąłem - nic ciekawego. Fragment Podlesie - Skrajniwa - Mełchów jest łatwy, niemalże cały czas po szosach i utwardzonych drogach bocznych. W Mełchowie lekko odbiliśmy, żeby odwiedzić mogiłę poległych w czasie bitwy z okresu Powstania Styczniowego, a dalsza trasa miała prowadzić polną drogą do miejscowości Sokole Pole. Niestety, pojawił się problem: tutejsze lasy i łąki są podmokłe i po obfitych opadach deszczu zamieniły się w grząsawisko. Godzinę albo więcej zajęło nam poszukiwanie w miarę suchego dojazdu do szosy. Ewentualnym naśladowcom radzę wybrać czas suchej przez tydzień pogody. Fragment z Teodorowa przez Bystrzanowice i Gorzków do Ludwinowa niczym się nie wyróżnia, poza mozolnym zdobywaniem wysokości. W Bystrzanowicach warto zobaczyć odbudowany dwór (zaraz obok jest plac zabaw z altankami, w których można odpocząć i popasać). Przed wjazdem do Bystrzanowic mogiła wojenna, bliżej nieznana. Z Ludwinowa proponuję jechać ne piaszczystym szlakiem, ale wygodniejszą drogą leśną. Co prawda wyjeżdża się nieco dalej, ale jest wygodniej. Ostatni odcinek to znów szosa, od parkingu niedaleko źródeł Wiercicy. Można tam usiąść, w dni wolne nierzadko rozkładają się tam stragany ze słodyczami i przekąskami. Po drodze do Siedlca mijamy fantazyjną skałę zwaną Bramą Twardowskiego. Ostatni odcinek celowo wiedzie nie główną drogą tylko bocznymi; co prawda nieco nakłada drogi, ale przynajmniej jest mniejszy ruch samochodowy. Zakończenie przy całorocznym schronisku szkolnym w Siedlcu.

🚲 Trasa rowerowa: Żmigród - Rezerwat Stawy Milickie

• Początek trasy: Błaszki
  • Dystans: 44,73 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 19 min.
  • Przewyższenia: 97 m
  • Suma podjazdów: 3 135 m
  • Suma zjazdów: 3 138 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Wielogorski

Ze Żmigrodu żółtym szlakiem rowerowym (Szlak Doliny Baryczy) do Rudy Sułowskiej, następnie czerwonym i zielonym (R-9) do Jazu Niezgoda. Ostatnia prosta to asfalt z Książecej Wsi do Żmigrodu.

🚲 Trasa rowerowa: Do Czerska

• Dystans: 65,9 km
  • Czas trwania wyprawy: 8 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 66 m
  • Suma podjazdów: 261 m
  • Suma zjazdów: 214 m

Trasę dla rowerzystów poleca Fotoimpresje

Właściwie to był klasyk, najpopularniejsza trasa Rowerowa do Czerska. Przez Konstancin i Obory, my ja troszkę zmodyfikowaliśmy skręcając w Cieciszewie w lewo żeby odwiedzić cmentarz wojskowy z I wojny światowej, i wracając pojechaliśmy na cywilny cmentarz odwiedzić kwaterę Żołnierzy poległych w 1939 roku. Do samego Czerska już bez szaleństwa. Wracając niemal ta samą trasą znów w Cieciszewie skręciliśmy w prawo dla urozmaicenia trasy co dało ten fajny efekt ze mogliśmy zobaczyć samolocik na prywatnym lądowisku. Później jeszcze tylko krótki postój na przejeździe kolejowym i już bez problemów dotarliśmy na Kabaty. Powrót na Żoliborz jak i dojazd rano na Kabaty metrem.

Bez dojazdów z domu do metra trasa miała 66 kilometrów.
Czas startu 09:40
Czas zakończenia 17:40

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Kożuchów-Broniszów-Przylaski (pętla)

• Początek trasy: Aleksandrów Łódzki
  • Dystans: 34,31 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 52 min.
  • Przewyższenia: 138 m
  • Suma podjazdów: 617 m
  • Suma zjazdów: 613 m

Furserwis poleca tę trasę

Wiekszość trasy przebiega drogami polnymi, lesno-szutrowymi co jest walorem tej trasy.
Z Kożuchowa udajemy się w kierunku Mirocina Dolnego, korzystając z dróg leśnych i polnych w okolicach toru motocrosowego.
W M.Dolny przejeżdżamy skrzyżowanie, udając się w kierunku Radwanowa.
Po przejechaniu kilkuset metrów skręcamy w lewo w drogę leśną, która może nam sprawić niemało kłopotów, zwłaszcza po opadach deszczu.
Leśną drogą docieramy do wsi Broniszów, gdzie po prawej stronie możemy zobaczyć wieże kościoła ewangelickiego, pozostałości po neoromańskim kościele ewangelickim z roku 1863. Jadąc prosto, docieramy do drogi asfaltowej, na której skręcamy w lewo. Po prawej stronie znajduje się kościół, po lewej pałac z XVI-XIX wieku…
Po przejechaniu kilkuset metrów skręcamy w prawo, gdzie znajduje się droga pożarowa szutrowa nr.35. Po prawej stronie znajduje się parking i miejsce na piknik - warto skorzystać.
Drogą szutrową dojeżdżamy do wsi Wojsławice gdzie skręcamy w lewo
na Przylaski. Przed nami dłuższy odcinek drogi asfaltowej .Dojeżdżając do Wichowa, na wysokości Wolnostojącej Dzwonnicy skręcamy w lewo w kierunku Mirocina Górnego.
Dojeżdżamy do drogi szutrowej, która doprowadzi nas do Bulina. Za wsią Bulin w lewo przy Czarcim Kamieniu drogami leśnymi jedziemy do drogi asfaltowej w kierunku Kożuchowa.

🚲 Trasa rowerowa: Leśne klimaty

• Dystans: 13,08 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 39 min.
  • Przewyższenia: 80 m
  • Suma podjazdów: 609 m
  • Suma zjazdów: 629 m

Sowa.jakub1 poleca tę trasę

Fajna trasa na popołudniową krótką przejażdżkę. Fragment t biegnie żółtym szlakiem rowerowym z Czosnówki do Krasówki przez leśnictwo Rudka. Na trasie przejeżdżamy mostem śródleśną rzeczkę - Rudkę.
Dziś pogoda była super, słonecznie, choć trochę wietrznie. W lesie jednak nie odczuwało się tego wiatru. Przyroda powoli budzi się do życia, w końcu.

Jaka będzie pogoda?

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Szlak Borowika DOT37 rowerem.info

• Dystans: 29,3 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 50 min.
  • Przewyższenia: 27 m
  • Suma podjazdów: 156 m
  • Suma zjazdów: 156 m

Rowerzystom trasę poleca Dolnoslaska_OT

Trasa, podobnie jak wcześniejsze pętle rowerowe z Góry, nieoznakowana w terenie. Najdłuższa z zestawu. Przekraczamy zdecydowanie linię Baryczy i wjeżdżamy w duży kompleks leśny położony na granicy gmin Jemielno i Góra. Mamy tutaj wysokie lasy iglaste, porastające wydmy śródlądowe. Na wielu odcinkach jest piaszczysto i bez szerszych opon jazdy nie polecam. Północne fragmenty pętli pokrywają się z trasami DOT35 i DOT36.

🚲 Trasa rowerowa: Grójec-Piskórka-Grójec

• Początek trasy: Biała Rawska
  • Dystans: 52,61 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 32 min.
  • Przewyższenia: 78 m
  • Suma podjazdów: 899 m
  • Suma zjazdów: 927 m

Trasę dla rowerzystów poleca Nasiol23

Trasa o bardzo małym natężeniu ruchu.
Trochę asfaltu, polnych dróg, najtrudniejszy etap to lasy w okolicach Piskórki.

🚲 Trasa rowerowa: Mazowiecka wycieczka

• Początek trasy: Ozorków
  • Dystans: 66,07 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 8 min.
  • Przewyższenia: 42 m
  • Suma podjazdów: 106 m
  • Suma zjazdów: 109 m

SpiderPrzedstawia poleca tę trasę

Mazowiecka wycieczka.

Wycieczka rowerowa po Mazowieckim Parku Krajobrazowym, wzdłuż rzeki Świder i rzeki Mieni.

Po drodze wiele pięknych widoków nad obydwiema rzekami, jeziorem Torfy, bagnami i torfowiskami w Mazowieckim Parku Krajobrazowym, stary samolot, pozostałości starego młyna, zapora w Woli Karczewskiej, wiszący mostek, stary, rozłożysty dąb a oprócz tego mnóstwo różnych zwierząt mieszkających na tych terenach.

Trasa 50% po drogach utwardzonych, 50% po leśnych i polnych (czyli czasem ziemia, czasem piach, czasem korzenie).

🚲 Trasa rowerowa: Doliną rzeki Krzny do ujścia do Bugu

• Dystans: 86,18 km
  • Czas trwania wyprawy: 10 godz. i 10 min.
  • Przewyższenia: 77 m
  • Suma podjazdów: 1 157 m
  • Suma zjazdów: 1 098 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Sowa.jakub1

Krajoznawcza trasa z Białej Podlaskiej do Nepli nad Bugiem. Szlak wiedzie wzdłuż rzeki Krzny, po obu stronach. Przepiękna przyroda, bogactwo krajobrazów, urozmaicone drogi oraz wiele ciekawych obiektów zabytkowych na trasie. Zobaczymy piękną drewnianą architekturę mijanych wsi, piękne kościoły w Malowej Górze, Neplach, wiele pomników i krzyży przydrożnych, zespół pałacowo-parkowy w Neplach, tzw. "kamienne baby" - tajemnicze stare kamienie w formie krzyża oraz wiele innych. Celem trasy jest ujście rzeki Krzny do rzeki Bug, na terenie pięknego rezerwatu "Szwajcaria Podlaska", znajdującego się w obszarze parku krajobrazowego "Podlaski Przełom Bugu".

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Przygotowanie do wycieczki rowerowej

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na wyprawę rowerową?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Rowerowe odkrywanie atrakcji województwa łódzkiego!

Województwo łódzkie to doskonała przestrzeń dla miłośników rowerowych wycieczek. Tutejsze szlaki kulturowe oraz specjalnie oznakowane trasy pozwalają na odkrywanie niezwykłych walorów tego regionu.

Cztery Europejskie Szlaki Kulturowe: cysterski, romański, Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej i bursztynowy umożliwiają poznanie cennych miejsc architektonicznych i przyrodniczych. Szlak Bursztynowy, liczący 250 km, kusi trasą, którą kupcy z Cesarstwa Rzymskiego w starożytności podążali nad Morze Bałtyckie w poszukiwaniu bursztynu - "złota północy". Natomiast Szlak Rowerowy w Centrum Polski, mający długość nieco ponad 300 km, zaprasza do odkrywania piękna powiatów kutnowskiego, łęczyckiego, zgierskiego i miasta Łodzi, a także niezwykłego "centrum" Polski w pobliżu Piątku.

Województwo łódzkie oferuje nie tylko piękne widoki i zabytki, ale także wiele tras rowerowych, które zachęcają do aktywnego spędzenia upalnego dnia w otoczeniu historii i natury. To doskonała okazja na ciekawą i aktywną przygodę, która pozwoli poznać fascynujące miejsca tego regionu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Ścieżki rowerowe w woj. łódzkim. Gdzie w weekend 27 - 28 kwietnia? Pomysły na jednodniową wyprawę - Dziennik Łódzki