ExpressIlustrowany.pl - aktualności Łódź, wiadomości Łódź

Menu
Wielki zlot miłośników samochodów marki FIAT

opr. (tj)

2014-09-18 08:45

2014-09-18 18:07

1 Komentarz
Dodaj komentarz

Wielki zlot miłośników samochodów marki FIAT

opr. (tj)

2014-09-18 08:45

Przeszło dwieście samochodów i tysiąc osób zgromadził Festiwal Miłośników Włoskiej Motoryzacji Forza Italia, który w minioną sobotę odbył się w Zespole Pałacowo-Parkowym w Rozalinie pod Warszawą. Było to już czwarte spotkanie właścicieli włoskich aut zrzeszonych w polskich klubach i na forach internetowych. Wydarzeniu patronował Fiat Auto Poland, którego na zlocie reprezentowała firma CARSERWIS, warszawski Dealer marek Grupy FIAT-CHRYSLER.
Coroczne spotkania miłośników włoskiej motoryzacji i kultury organizowane przez klub ForzaItalia.pl przyzwyczaiły uczestników do wysokiego poziomu imprezy, słonecznej pogody, różnorodności atrakcji, a nade wszystko do obecności pięknych i unikalnych włoskich maszyn.

Nie inaczej było w tym roku. Na terenie parku przylegającego do XIX-wiecznego pałacyku, zaprojektowanego przez polskiego architekta o włoskich korzeniach, Henryka Marconiego, zostały zgromadzone istne perełki motoryzacji pochodzące z Półwyspu Apenińskiego.


Absolutnym unikatem okazała się Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku.


Towarzyszyła jej druga Fulvia - przygotowana do rajdów wersja 1.3 Coupé Monte Carlo z 1972 roku, którą właściciel regularnie startuje w rajdach pojazdów zabytkowych. Jak zwykle silna była reprezentacja samochodów marki Alfa Romeo. Miłośnicy klasyki mogli zachwycić się wspaniałą Giulią Spider z 1964 roku oraz jej siostrzanymi wersjami z nadwoziem coupé - GT Bertone.

Wśród nieco młodszych klasyków nie zabrakło modeli 164, w tym pierwszego na świecie egzemplarza odmiany Q4 (prototyp zbudowany w zakładach Steyr-Puch). Dwa egzemplarze Alfy Romeo 4C (w tym jeden w wersji Launch Edition) wzbudząły większe zainteresowanie niż zaparkowane nieopodal Lamborghini Gallardo LP560-4. Na zlocie pojawił się także „przedstawiciel" marki z Maranello - Ferrari 328 GTS.

Również miłośnicy jednośladów nie byli zawiedzeni - licznie stawili się właściciele wyczynowych Ducati, Moto Guzzi, Aprillii oraz uroczych skuterów Vespa i Lambretta.


Jak zwykle organizatorzy zadbali o atrakcje, które nie pozwalały uczestnikom na nudę. Cześć załóg wzięła udział w rajdzie turystyczno-nawigacyjnym, podczas którego musiała zmierzyć się z podchwytliwymi pytaniami dotyczącymi różnych miejsc na trasie.

Ponadto zorganizowane zostały niełatwe konkursy wiedzy o Włoszech oraz o włoskiej motoryzacji. Rywalizacja nie towarzyszyła za to warsztatom makaronowym, gdzie pod okiem szefa kuchni włoskiej restauracji „Incanto" można było własnoręcznie przygotować świeżą „pastę".

Urodzinowa impreza magazynu „La Rivista" zapewniła miłośnikom Włoch trochę magii rodem z Italii. I to dosłownie, bowiem tematem przewodnim były włoskie przesądy i... czary! Stąd też odbyły się warsztaty tańca tarantella, który, jak wierzono przed wiekami, odczyniał uroki. Inną muzyczną atrakcją był koncert nadarzyńskiej orkiestry dętej, uważanej za jedną z najlepszych w Europie. Wśród repertuaru wykonanego przez muzyków nie zabrakło najpopularniejszych włoskich przebojów.

Uczestnicy, dla których głównym powodem przybycia na zlot była motoryzacja, wzięli udział w wykładach, podczas których można było zapoznać się z historią obchodzącego w tym roku swoje 60. urodziny modelu Alfa Romeo Giulietta, oraz posłuchać o odbywającym się od 1929 roku konkursie elegancji Villa d'Este nad jeziorem Como.

Największą atrakcją spotkania był jednak konkurs elegancji, podczas którego uczestnicy mogli zaprezentować swoje maszyny i siebie, bowiem niektórzy przygotowali się do tego wyjątkowo starannie, dobierając odpowiednie stroje - w pamięci szczególnie zapadła replika oryginalnego kombinezonu pracownika fabryki Lambretta.

Jury, w składzie którego zasiedli: panie Anna Molgo reprezentująca Pałac Rozalin i Julia Wollner z magazynu „La Rivista" oraz panowie Marek Babiński z firmy CARSERWIS i Paweł Boruta z Ducati Polska, wyłoniło „Pojazd Zlotu Forza Italia 2014". Została nim Alfa Romeo Giulia Spider z 1964 roku. Wyróżnienia otrzymały natomiast Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku oraz skuter Lambretta.

Jak co roku imprezę można zaliczyć do bardzo udanych, o czym świadczyły uśmiechy na twarzach uczestników, oraz gromkie brawa, jakimi nagrodzili oni organizatorów z klubu ForzaItalia.pl. Poziom imprezy z roku na rok wzrasta, a organizatorom sprzyja nawet pogoda, bo wielu jest przekonanych, że to właśnie z powodu wydarzenia Forza Italia 2014 w połowie września do Polski wróciło lato.

Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze

(1)
Sortuj komentarze: zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

2014-09-18 08:45 data artykułu

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

cyt "który w minioną sobotę odbył się w Zespole Pałacowo-Parkowym w Rozalinie pod Warszawą." (gość)  •

cyt raz jeszcze "który w minioną sobotę odbył się w Zespole Pałacowo-Parkowym w Rozalinie pod Warszawą.">
EZPRESS ILUSTROWANY./ i wszystko jasne....

odpowiedzi (0)

skomentuj